شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#سرمایه گذاری#وزارت#افغانستان#طالبان

وزارت معادن دولت طالبان: فرصت‌های خوب سرمایه گذاری در این کشور مهیا است


وزارت معادن دولت طالبان: فرصت‌های خوب سرمایه گذاری در این کشور مهیا است

سرپرست وزارت معادن دولت طالبان اظهار داشت که فرصت‌های خوبی برای سرمایه گذاران در افغانستان فراهم شده است و اگر سخت کار کنیم مشکلات فقر نیز حل می‌شود.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «شهاب الدین دلاور» وزیر معادن دولت طالبان در نشستی با صنعتکاران افغانستان گفت که این کشور معادن و منابع بسیاری دارد که اگر به درستی از آنها استفاده شود، فقر در افغانستان ریشه کن می‌شود.

وی افزود که فرصت‌های خوبی برای صنعتکاران و سرمایه گذاری در افغانستان مهیا شده است بنابراین بهتر است که آنها در این کشور سرمایه گذاری کنند.

شهاب الدین دلاور اظهارداشت که افغانستان کشور فقیری نیست، اگر سخت کار کنیم و از معادن و منابع درست استفاده شود، فقر ریشه کن می‌شود و این کشور ساخته خواهد شد.

وزیر معادن طالبان گفت: باوجودی که افغانستان همه چیز دارد اما جامعه جهانی در 45 سال گذشته، مردم را مجبور کرده‌اند که از آنها کمک دریافت کنند.

وی تصریح کرد که جهان در 45 سال گذشته انواع آزمایش‌ها را در افغانستان انجام داده است که نتیجه آن جز فقر  برای افغان‌ها و شکست ننگین آنها به دست نیامده است.

مولوی دلاور تاکید کرد که مردم افغانستان نباید منتظر کمک‌های خارجی باشد که کشورهای جهان آن را توقیف کرده‌اند بلکه باید خودشان با کار و تلاش، افغانستان را بازسازی کنند.

این اظهارات در حالی است که آمریکا حدود 10 میلیارد دلار از دارایی‌های افغانستان را توقیف کرده است و بسیاری از سازمانها و نهادهای بین‌المللی در فصل سرما نسبت به بحران انسانی در این کشور هشدار می‌دهند.

انتهای پیام/.