شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آزمون#آذرماه

آزمون مرحله سوم شانزدهمین دوره اعطای مدرک به حافظان قرآن برگزار می‌شود

آزمون مرحله سوم شانزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان 26 آذرماه به صورت متمرکز برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، آزمون مرحله سوم شانزدهمین دوره ارزیابی و اعطار مدرک تخصصی به حافظان جمعه ۲۶ آذرماه از ساعت ۱۴ و به صورت متمرکز در محل سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می‌شود.

محمد رمضانی‌‌فرد، مدیرکل آموزش و سنجش حفظ قرآن سازمان دارالقرآن الکریم در خصوص برگزاری این آزمون گفت: این آزمون ویژه حافظان کل قرآن کریم است که در مرحله اول شانزدهمین دوره، موفق به کسب حد نصاب نمره ۱۳۰ و بالاتر و در مرحله دوم نیز که به صورت شفاهی برگزار شد، در حد حافظ ممتاز تلاوت ‌کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و سنجش حفظ قرآن سازمان دارالقرآن در خصوص حد نصاب نمرات حافظان که به این مرحله از آزمون راه پیدا کرده‌اند اظهار کرد: حافظانی که به این مرحله راه پیدا ‌کرده‌اند در بخش حسن حفظ، نمره ۹۰ و بالاتر، در بخش تجوید نمره ۴۰ و بالاتر، در بخش صوت و لحن نمره ۱۵ از ۲۰ و در بخش وقف و ابتدا نیز حد نصاب ۲۵ از ۳۰ را کسب ‌کرده‌اند. افرادی که در این مرحله از آزمون شرکت می‌کنند، داوطلب دریافت مدرک تخصصی درجه ۲ و همتراز با مدرک فوق لیسانس هستند.

رمضانی‌فرد در خصوص سؤالات این آزمون هم گفت: سوالات آزمون از کتاب قاموس قرآن آیت الله قرشی به تعداد ۶۰ سؤال و ترجمه آیت الله مکارم شیرازی به تعداد ۱۲۰ سؤال بوده و هر سؤال دارای یک امتیاز مثبت و هر سه پاسخ غلط دارای یک امتیاز منفی است و مدت پاسخگویی نیز ۱۸۰ دقیقه است.

یادآوری می‌شود افرادی که حد نصاب نمره ۱۴۰ الی ۱۴۹ را کسب کنند شایسته دریافت مدرک درجه ۲ (حافظ ممتاز) و همتراز با مدرک فوق لیسانس و حافظانی که موفق به کسب نمره ۱۵۰ به بالا شوند و دارای ۱۰ سال سابقه تدریس نیز باشند و فرم‌های مربوط به ارزیابی حافظان قرآن کریم را تکمیل و به دبیرخانه شورای ارزیابی حافظان و شورای تخصصی ارزیابی حافظان ارسال کنند، همچنین می‌توانند در آزمون مرحله چهارم و جهت دریافت مدرک دکترا اقدام کنند.
 
طرح اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم مصوبه شماره ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
انتهای پیام