شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آزمون

در روز جمعه؛

آزمون مرحله سوم شانزدهمین دوره اعطای مدرک به حافظان برگزار می شود

آزمون مرحله سوم شانزدهمین دوره اعطای مدرک به حافظان برگزار می شود

محمد رمضانی فرد مدیر کل آموزش و سنجش حفظ سازمان دارالقرآن از برگزاری آزمون مرحله سوم شانزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم خبر داد.

محمد رمضانی فرد مدیر کل آموزش و سنجش حفظ سازمان دارالقرآن در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آزمون مرحله سوم شانزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم گفت: آزمون مرحله سوم شانزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم روز جمعه ۲۶ آذرماه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: آزمون مرحله سوم شانزدهمین دوره ارزیابی و مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم که مصوبه جلسه ۵۷۳ در روز جمعه ۲۶ آذرماه سال جاری به صورت متمرکز در محل سازمان دارالقرآن برگزار خواهد شد. این آزمون ویژه حافظان کل قرآن است که در آزمون مرحله اول حدنصاب را کسب کردند و در آزمون مرحله دوم که شفاهی بود در سطح حافظ ممتاز تلاوت کرده و حد نصاب‌های خوبی به دست آوردند.

رمضانی فرد با بیان اینکه حد نصاب‌ها در این شرایط متفاوت خواهد بود، افزود: کسانی که در بخش حسن حفظ حد حساب ۹۰ به بالاتر، در تجوید حد نصاب ۴۰ به بالاتر، در صوت و لحن ۱۵ از ۲۰ و وقف و ابتدا حد نصاب ۲۵ به بالاتر را کسب کردند. افرادی که در این آزمون شرکت می‌کنند آماده دریافت مدرک تخصصی درجه دو هم تراز مدرک فوق لیسانس خواهند بود.

مدیر کل آموزش و سنجش حفظ سازمان دارالقرآن در ادامه با اشاره به طراحی سوالات افزود: آزمون مدرک درجه سوم از کتاب قاموس آیت الله قرشی به تعداد ۶۰ سوال و ترجمه قرآن آیت الله مکارم شیرازی به تعداد ۲۰ سوال طرح خواهد شد.

وی ادامه داد: مدت زمان پاسخ به سوالات آزمون یک دقیقه و در مجموع معادل ۱۸۰ دقیقه از ساعت ۱۴ به مدت سه ساعت در محل سازمان دارالقرآن کریم برگزار می‌شود و افرادی که بتوانند در این آزمون حد نصاب ۱۴۰ تا ۴۹ حائز دریافت مدرک درجه دو خواهند بود و حافظانی که حد نصاب ۱۵۰ به بالاتر کسب کنند به شرطی که سابقه ده ساله قرآنی داشته باشند می‌توانند در آزمون مرحله چهارم جهت دریافت مدرک درجه یک هم تراز با مدرک دکتری شرکت کنند.