شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#وزیر خارجه#اتحادیه عرب

حمایت وزیر خارجه لبنان از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب


حمایت وزیر خارجه لبنان از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب

«عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه لبنان اعلام کرد که این کشور از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب حمایت می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،«عبدالله بو حبیب» وزیر امور خارجه لبنان، حمایت کشورش از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب را تأیید کرد و گفت، اما عادی شدن روابط با سوریه یک داستان متفاوت است.

عبدالله بوحبیب گفت: زمانی که کشور ضعیف باشد نمی‌تواند از قطعنامه‌های بین المللی علیه سوریه در سازمان ملل و آمریکا چشم پوشی کند و بر این اساس تعامل با این مسئله باید در راستای مرزها و چارچوب‌هایی باشد.

وی در ادامه افزود: غرب دوست دارد لبنان عربی و غربی باقی بماند زیرا برای آن‌ها مهم این است که کشوری با دیدگاه‌های مختلف باقی بماند تا بتوانند در آن تردد کنند و از طریق آن از وضعیت کشورهای دیگر باخبر شوند.

این مقام مسئول تاکید کرد که تعدادی از کشورهای عربی مانند مصر، الجزایر، تونس و عراق علیرغم مخالفت برخی دیگر از کشورهای عربی برای بازگرداندن سوریه به اتحادیه عرب تلاش می‌کنند.

پس از گذشت 10 سال از تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه کشورهای عربی، کم کم شاهد بازگشت این کشور به اتحادیه هستیم. دولت‌های عربی تلاش‌هایی جدی در این زمینه دارند که حاکی از رویکرد متفاوت آنها نسبت به سوریه است.

به نظر می رسد نشستی که قرار است در مارس سال آینده در الجزایر برگزار شود، روابط دولت‌های عربی با سوریه را متحول خواهد کرد، چرا که دوره اخیر نیز شاهد شتاب عربی برای احیای روابط سیاسی و دیپلماتیک با سوریه بوده است.

بسیاری از دولت های عربی از جمله الجزایر، اردن، عراق، مصر و لبنان نیز حمایت خود را از بازگشت سوریه به اتحادیه کشورهای عربی، ابراز کردند.

انتهای پیام/