شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بودجه ۱۴۰۱#رئیس‌جمهور

رئیس‌جمهور: اولین هدف بودجه ۱۴۰۱ حفظ ثبات اقتصادی است

رئیس‌جمهور با بیان اینکه اولین هدف در بودجه سال ۱۴۰۱ تامین ثبات اقتصادی است تا برای تولید‌کننده، مصرف‌کننده و بازار اعتماد بخش باشد، گفت: لازمه تامین ثبات اقتصادی این است که بودجه تنظیمی کسری نداشته باشد.

خبرگزاری میزان - آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی امروز در جلسه تقدیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: امروز فرصت مغتنمی پیش آمد تا برای بیان برخی از ویژگی‌های لایحه بودحه و تمایزی که این بودجه با بودجه سنوات گذشته دارد، در مجلس حاضر شوم. 

رئیس جمهور افزود: از همکارانم در هیئت دولت و به‌ویژه از همکارانم در سازمان برنامه و بودجه که برای تنظیم لایحه بودجه و تقدیم به‌موقع آن به مجلس تلاش کردند، تشکر می‌کنم، امیدوارم با دقت نمایندگان بر غنای این لایحه افزوده شود و بودجه‌ای که در شان ملت باشد و گره گشای مشکلات مالی باشد، ارائه شود. 

دکتر رئیس عنوان کرد: در این سال‌های پیروزی انقلاب به برکت مجاهدت‌های مردان و زنان در جای جای کشور کارهای زیادی شده است و در جهت توسعه یافتگی، تامین برق، آب، گاز، آموزش عالی، کشاورزی و صنعت و معدن اقدامات ارزشمندی شده است اما با همه اقداماتی که تاکنون برای توسعه یافتگی در شهرها و روستاها شده است که باید از همه این خدمات متشکر بود اما با مشکلات جدی در مسائل اقتثصادی، اجتماعی ، فرهنگی مواجهیم.

رئیس جمهور گفت: رفع مشکلات کشور نیازمند انجام حرکت جهادی است. همچنین برنامه دقیقی پیش روی دولتمردان و مسئولان کشور باشد که با آن مشکلات  از پیش روی مردم برداشته شود. 

دکتر رئیسی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب نسبت به اصلاح ساختار بودجه گفت: مقام معظم رهبری بارها بر ارتقای سرمایه گذاری و اشتغال تاکید کردند. در پی سفرهای استانی که تاکنون داشتم از محوری ترین مسئل اشتغال است که خواست مردم است. همچنین اصلاح نظام بانکی و بهبود فضای کسب و کار نیز همواره مورد تاکید بوده و هست. 

رئیس جمهور با اشاره به آسیب شناسی‌های اقتصادی صورت گرفته در کشور خاطرنشان کرد: باید نگاهی به آنچه انجام شده است و برنامه برای آنچه باید انجام شود، داشته باشیم. اشکال جدی که همه را رنج می داد این بود که اقتصاد را به اراده بیگانگان گره زده بودند در حالی که با استفاده از ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد مانند نیروی انسانی و منابع طبیعی، نباید مشکلات جدی اقتصادی داشته باشبیم. 

دکتر رئیسی با بیان اینکه اولین هدف در بودجه امسال حفظ  ثبات اقتصادی است تا برای تولید کننده، مصرف کننده و بازار اعتماد بخش باشد، گفت:  لازمه حفظ ثبات اقتصادی این است که بودجه ای را تنظیم کنیم که کسری نداشته باشد؛ چراکه وجود کسری ریشه بسیاری از مشکلات در کشور خواهد شد. 

 

  • آیت الله رئیسی: ارائه متن پیشنهادی ایران نشان داد ما در مذاکرات جدی هستیم
  •  

    تکمیل می شود