به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، آیت الله  رییسی در جریان بررسی بودجه ۱۴۰۱ در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: حضور در مجلس شورای اسلامی برای من فرصتی است برای اجرای اصل ۵۲ قانون اساسی و تقدیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ و تمایز این بودجه با بودجه ی سنوات قبل.

رییس جمهور افزود: از همکارانم در دولت و همه وزرا ، به ویژه همکاران در سازمان برنامه و بودجه تشکر کنم، امیدوارم با دقت نظر نمایندگان مجلس بر غنای لایحه و تبصره های بودجه افزوده شود.

آیت الله رییسی ادامه داد: در سالهای پیروزی انقلاب اسلامی به برکت مجاهدت های زنان و مردان کشور کار بسیار شده، در حوزه کشاورزی، صنعت و معدن و همه حوزه ها کارهای بسیاری انجام شده اما با مشکلات جدی همچنان مواجهیم و نیازمند حرکت های جهادی هستیم.

رییس جمهور تاکید کرد: نیازمند برنامه ای جدی هستیم تا مشکلات از سر راه مردم عزیزمان برداشته شود، ارتقا اشتغال برای دولت ما بسیار مهم است و در سفرهای استانی ما هم از برنامه های محوری اشتغال است، اصلاح نظام بانکی هم بسیار نیاز به توجه دارد. نامتوازن بودن توسعه سرزمینی، تورم ، کیفیت نامناسب بودجه ریزی اقتضا می کند نگاه و بازنگاهی صورت بگیرد تا برنامه های جهادی تببین شود.

آیت الله رییسی ادامه داد: مشکلی که در گذشته همه را رنج می داد این بود که اقتصاد کشور را به بیگانگان گره زده بودند در صورتی که با اتکا به توان داخلی می توان از پس بسیاری مشکلات برآمد.

رییس جمهور با اشاره به اهداف بودجه ۱۴۰۱ گفت: اولین هدف ما ایجاد ثبات اقتصادی است، لازمه آن هم این است که ما کسری بودجه را حذف کنیم ، انضباط بانک ها باید رعایت شود و بانک های ما منضبط اداره شوند. در این بودجه استقراض از بانک مرکزی و افزایش پایه پولی خط قرمز است، در چندماهه دولت هم در همین راستا تلاش کردیم و نتیجه آن هم کاهش تورم است، البته برای رسیدن به تورم ۱ رقمی هنوز راه زیادی است و باید برای آن کارهای زیادی صورت بگیرد البته که ما این موضوع را در بودجه دور از نظر نمی بینیم.

دکتر رییسی تاکید کرد: باید به بودجه ۱۴۰۱ نگاه ملی شود، رشد اقتصادی ۸ درصدی از اهداف بودجه ۱۴۰۱ است که رسیدن به آن کار و تلاش می خواهد تا رشد اقتصادی تضمین شود.

وی افزود: عدالت در توزیع ظرفیت ها و امکانات در کشور نکته حائز اهمیت در بودجه است، باید تلاش کنیم تا عدالت هدف قرار بگیرد.

در حال تکمیل است ...