شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پایتخت#اتریش#برپایی#اعتراضات

برپایی اعتراضات در پایتخت اتریش

ده‌ها هزار تن در شهر وین در اعتراض به محدودیت‌های اعمال شده در اتریش برای توقف گسترش ویروس کرونا، از جمله اجباری کردن واکسن‌های کووید-۱۹ و دستور به حبس خانگی برای افراد واکسینه نشده، تظاهرات کردند.

برپایی اعتراضات در پایتخت اتریش

به گزارش منیبان از خبرگزاری رویترز، پس از تظاهرات مشابهی در پایتخت اتریش که هفته گذشته برپا شد گزارش شد که روز شنبه حدود ۱۴۰۰ افسر پلیس این کشور برای نظارت بر تظاهرات جدیدی که طبق برآوردها حدود ۴۴۰۰۰ نفر شرکت کننده داشت، به کار گرفته شدند.

پلیس اتریش اعلام داشت، سه تن از بابت جرایمی نظیر استفاده از مواد محترقه و بی اعتنایی به الزام به داشتن ماسک دستگیر شدند.

پلیس اعلام کرد، خبرنگاران پوشش دهنده این رخداد که از مبدا میدان میدان هلدنپلاتز آغاز شد، با گلوله‌های برفی و یخ مورد حمله قرار گرفتند و یک خبرنگار نیز هدف تلاشی برای حمله به او قرار گرفت.

 هربرت کیکل، رهبر حزب راستگرای موسوم به حزب آزادی اتریش، که به پاسخ دولت این کشور به همه گیری حمله کرد، خطاب به جمعیت این معترضان سخنرانی کرد. او گفت، مردم متوجه نشده‌اند که دولت "دارد به آنها تشر میزند" و گفت که اعتراضات ادامه خواهد داشت.

همچنین در یک مورد دیگر، حدود ۲۵۰۰ نفرهم در شهر کلاگنفورت علیه محدودیت‌ها تظاهرات کردند، در حالی که بر اساس برآوردها ۱۵۰ نفر هم تظاهرات مشابهی در شهر لینز برپا کردند.

مقامهای اتریش ماه گذشته میلادی در مواجهه با روند افزایش روز افزون موارد ابتلای روزانه به کرونا، تبدیل به اولین کشور در اروپای غربی شد که مجددا تدابیر مربوط به قرنطینه را اعمال کرد و گفت که واکسیناسیون را از ماه فوریه اجباری می‌کند.

معترضان در وین بنرهایی با مضمون "نه به واکسیناسیون اجباری" و "دست از فرزندانمان بردارید" حمل می‌کردند و همچنین شعار می‌دادند "ما مردم هستیم" و "مقاومت".

اتریش با جمعیتی بالغ بر ۸.۹ میلیون نفر، از زمان شروع همه‌گیری در سال گذشته میلادی تا کنون، ۱.۲ میلیون مورد ابتلا به ویروس کرونا و بیش از ۱۳۰۰۰ مورد مرگ در اثر ابتلا به این ویروس را گزارش کرده است.

وبگردی