شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نخست وزیر

توئیتر نخست وزیر هند با هدف دزدی بیتکوین هک شد

بلافاصله پس از هک شدن حساب توییتر مودی با بیش از ۷۳.۴ میلیون دنبال کننده، مهاجمان اطلاعات گمراه کننده ای را در مورد پذیرش گسترده بیت کوین و اهدای ۵۰۰ بیت کوین به اشتراک گذاشتند.

حساب توییتر رسمی نارندرا مودی، نخست وزیر هند، اوایل امروز مختل شد و از آن برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات گمراه کننده در مورد پذیرش گسترده بیت کوین (BTC) و توزیع مجدد ۵۰۰ بیت کوین در بین شهروندان هندی استفاده شد.

در ۱۰ دسامبر، مودی در نشست مجازی رویداد مجازی به میزبانی جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، گفت که فناوری هایی مانند ارزهای دیجیتال باید برای تقویت دموکراسی و نه تضعیف آن استفاده شوند:

“دموکراسی‌ها با همکاری یکدیگر می‌توانند خواسته‌های شهروندان را برآورده کنند و روح دموکراتیک انسانیت را جشن بگیرند.”

در حالی که جلسه زمستانی Lok Sabha که مدت ها منتظر آن بودیم- یک جلسه پارلمانی که برای بحث در مورد قانونی بودن ارزهای دیجیتال در منطقه برگزار شد- موضع دولت در مورد ارزهای دیجیتال را به نتیجه نرساند، هکرهایی با منشأ نامعلوم توانستند حساب نخست وزیر با بیش از ۷۳.۴ میلیون دنبال کننده را کنترل کنند و بیت کوین را به عنوان پول قانونی اعلام کنند.

در حالی که این هک در نیمه شب در هند (۴: ۰۰ بعد از ظهر به وقت شرقی) اتفاق افتاد، کاربر توییتر Priya از جمله بسیار علاقه مندان به رمزارزهایی بود که متوجه این توییت نابهنگام شد:

“هند رسما بیت کوین را به عنوان ارز قانونی پذیرفته است. دولت به طور رسمی ۵۰۰ بیت کوین خریداری کرده و در حال توزیع آنها به تمام ساکنان کشور است. آینده اکنون فرا رسیده است! ”

این پست همچنین حاوی لینکی بود که از سرمایه گذاران بی احتیاط می خواست ثبت نام کنند و سهم خود را از بیت کوین مطالبه کنند. با این حال، این دومین باری بود که حساب توییتر مودی هک شد و برای کلاهبرداری های رمزنگاری مورد استفاده قرار گرفت.

بلافاصله پس از هک، توییت غیرمجاز حذف شد و هک توسط حساب رسمی نخست وزیر تایید شد.

همانطور که کوین تلگراف گزارش داد، هکرها در سپتامبر ۲۰۲۰ توانستند در حساب توییتر مودی نفوذ کنند. هکرها با نام مستعار “جان ویک” چندین توئیت را به اشتراک گذاشتند و از فالوورهای نخست وزیر خواستند “سخاوتمندانه به صندوق امداد ملی نخست وزیر برای کووید-۱۹ کمک مالی کنند. “

راه‌اندازی لایحه کریپتو هند نگرانی‌های جدیدی را در مورد ممنوعیت ارزهای دیجیتال خصوصی ایجاد کرد. در حالی که هنوز معنای “خصوصی” در جلسه پارلمان تفسیر نشده بود، کمبود اطلاعات باعث وحشت سرمایه گذاران شد.

سابهاش گارگ، وزیر دارایی سابق، که خالق این لایحه نیز بود، با پاک کردن گمانه‌زنی‌ها پیرامون بحث لایحه کریپتو، مفهوم ممنوعیت «ارزهای دیجیتال خصوصی» را به عنوان یک تفسیر نادرست رد کرد. گارگ در مصاحبه با نیوز ۱۸ گفت:

«[شرح لایحه ارزهای دیجیتال] شاید یک اشتباه بود. این گمراه کننده است که بگوییم رمزارزهای خصوصی ممنوع خواهند شد و دولت را نیز در همین مورد محرمانه معرفی کنیم.

 

منبع: آکادمی هلاکویی