«احمد راستینه هفشجانی» نماینده مردم شهرکرد و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی برنا در خصوص "بررسی طرح شفافیت آرا در مجلس شورای اسلامی" گفت: طرح شفافیت یکی از ضرورت‌های برنامه قانونگذاری کشور است که همه دستگاه‌ها را ملزم می‌کند تا برنامه های‌شان شفاف باشد و به ملت گزارشات صادقانه ارائه دهند، در مجلس شورای اسلامی هم چنین تصمیم و عزمی در نمایندگان وجود دارد و بر همین مبنا طرح شفافیت آرا را دنبال می‌کنیم. 

وی با اشاره به گلایه برخی نمایندگان در خصوص ایرادات درج شده در این طرح بیان کرد: برخی نمایندگان معتقدند اگر بنا باشد شفافیت بصورت تام در مجلس انجام شود باید این شفافیت به همه دستگاه‌ها تعمیم داده شود ولی ما معتقد هستیم که مجلس به عنوان خانه امید ملت باید پیشگام اجرای طرح شفافیت باشد. برخی موضوعات در شفافیت وجود دارد که نمایندگان را به سمت رفتارهای پوپولیستی و رفتارهایی که حقوق ملت را تضییع می‌کند، سوق می‌دهد و این موارد نیاز به انجام اصلاحاتی داشت.

راستینه تصریح کرد: معتقدیم در طرح شفافیت هر چه توان تعامل روابط اجتماعی را ارتقاء دهیم و مردم را با واقعیت های جامعه آشنا کنیم و با آنها صادقانه سخن بگوییم و موافقت‌ها و مخالفت‌های خود را تشریح کنیم، مردم حتما خواهند پذیرفت هر چند با نظر ما مخالف باشند. این حاشیه‌ها و اختلاف دیدگاه‌ها سبب شده که نسبت به طرح شفافیت یک سری موانعی ایجاد شود. یکی دیگر از مانع‌ها این است که نمایندگان می‌گویند اگر در موضوعی مخالفت کنند، مردم درحوزه های انتخابیه آنها را تحمل نمی‌کنند یا دلایل مخالفت را نمی‌پذیرند و این سبب می‌شود یک تنش بین نمایندگان با موکلان‌شان شکل گیرد، ما معتقدیم اگر شفاف و صادقانه دلایل مخالفت‌ها و موافقت‌ها را بگوییم مردم ما تحمل خواهند کرد. 

انتهای پیام/