شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سرمایه گذاری#بوشهر#سرمایه‌گذاری

پای چینی‌ها برای سرمایه گذاری در بوشهر باز شد/ طرح ساخت تله‌کابین دریایی

پای چینی‌ها برای سرمایه گذاری در بوشهر باز شد/ طرح ساخت تله‌کابین دریایی - کراپ‌شده

استاندار بوشهر استقرار دفتر سرمایه‌گذاری چینی در بوشهر را یک ضرورت دانست و بیان کرد: استان بوشهر ظرفیت‌های مهم سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف دارد.

به گزارش مشرق، احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر بعدازظهر امروز در نشست با هیئت سرمایه‌گذاری چینی در بوشهر توسعه روابط ایران و چین را یکی از سیاست‌های مهم دولت دانست و اظهار داشت: توسعه روابط در همه زمینه‌ها به‌ویژه سرمایه‌گذاری و اقتصادی با کشور چین یکی از اولویت‌ها است و این مهم مورد توجه ویژه قرار دارد.

وی استقرار دفتر سرمایه‌گذاری چینی در بوشهر را یک ضرورت دانست و بیان کرد: استان بوشهر ظرفیت‌های مهم سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف دارد.

استاندار بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری این استان تصریح کرد: بخشی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در زمینه ساخت سد، فرودگاه، بندر، راهسازی، احداث بیمارستان، طرح‌های گردشگری و مجتمع تجاری است که از هیئت چینی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها استقبال می‌شود.

محمدی‌زاده به ساخت سد باهوش در استان بوشهر اشاره کرد و افزود: سد باهوش که در فاصله ۵۰ کیلومتری سد دشت‌پلنگ در استان بوشهر قرار دارد به‌ عنوان نخستین پیشنهاد برای سرمایه‌گذاری معرفی می‌شود.

وی با بیان اینکه مجوز ساخت سد باهوش در سفر رئیس جمهور به بوشهر صادر شده است افزود: کار مطالعات و آماده‌سازی این سد انجام شده و زمینه سرمایه‌گذاری در ساخت سد باهوش فراهم است.

استاندار بوشهر به پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حوزه راه و شهرسازی پرداخت و خاطرنشان کرد: برای انتقال فرودگاه بوشهر به خارج از شهر زمین آن تأمین و کار مطالعات مقدماتی آن نیز انجام شده است.

محمدی‌زاده از ساخت سه بندر جدید در دیلم، گناوه و ریگ خبر داد و بیان کرد: قرار است بنادر مجهز در  این سه شهر ساحلی استان بوشهر ساخته شود که فاصله هر کدام به یکدیگر ۵۰ کیلومتر و معادن سنگ نیز در این مناطق فراهم است.

وی اضافه کرد: قرار است در گناوه، دیلم و ریگ ۳ موج شکن، اسکله و پسکرانه بندری با تجهیزات کامل ساخته شود که کارفرما این طرح‌ها وزارت راه و شهرسازی است.

استاندار بوشهر ساخت بزرگراه در بوشهر را یکی دیگر از پروژه‌ها برای سرمایه‌گذاری دانست و خاطرنشان کرد: این پروژه دارای ۵۰ کیلومتر طول و ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی و یک پل بزرگ است که زمینه تردد خودروهای سنگین به بندر بوشهر را فراهم می‌کند.

محمدی‌زاده ساخت بیمارستان در عسلویه را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه کارفرما این پروژه دو وزارتخانه نفت و بهداشت و درمان است افزود: یکی دیگر از پروژه‌های دیگر استان بوشهر طرح‌های گردشگری است که قبل از شیوع کرونا سالانه بیش از ۹ میلیون گردشگر وارد استان بوشهر می‌شد و این مهم نشان می‌دهد ظرفیت مهمی در حوزه گردشگری فراهم است.

وی ساخت طرح‌های گردشگری نوین از جمله تله‌کابین دریایی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: چون سواحل استان بوشهر با منطقه کوهستانی فاصله دارد زمینه اجرا طرح‌های گردشگری جدید از جمله تله‌کابین دریایی حائز اهمیت است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه ۷۰ درصد گاز و ۹۰ درصد نفت صادراتی ایران از استان بوشهر است خاطرنشان کرد: تنها نیروگاه هسته‌ای ایران در بوشهر قرار دارد و استقرار ۴۲ مجتمع پتروشیمی در این استان از دیگر ظرفیت‌های بوشهر محسوب می‌شود.

محمدی‌زاده توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی را از پروژه‌های مهم استان بوشهر دانست و بیان کرد: با توجه به وجود مواد اولیه لازم برای صنایع پایین دستی پتروشیمی، سرمایه‌گذاران زیادی خواستار سرمایه‌گذاری در این حوزه هستند که زمینه همکاری شرکت‌های چینی در این حوزه فراهم است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر در حال توسعه و پیشرفت است افزود: برای ایجاد مجتمع بزرگ تجاری، اداری و خدماتی زمینی به مساحت ۲۳ هزار متر مربع در مرکز استان بوشهر فراهم است.

استاندار بوشهر با اظهار خرسندی از حضور شرکت سرمایه‌گذاری چینی در بوشهر خواستار فعال شدن دفتر این هیئت سرمایه‌گذار چینی در بوشهر و آغاز عملیات اجرایی در بخش‌های مختلف شد و گفت: همه گونه حمایت از سرمایه‌گذاران در استان بوشهر فراهم می‌شود.

منبع: فارس