ده‌ها مزدور وابسته به ریاض کشته و زخمی شدند

منابع نظامی از کمین نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن علیه مزدوران وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی -اماراتی در شرق شهر راهبردی مأرب خبر دادند.

این منابع به پایگاه خبری «البوابه الاخباریه الیمنیه» گفتند که در جریان این کمین، دهها نفر از نیروهای وابسته به دولت مستعفی و حزب اخوانی «الاصلاح» کشته و زخمی شدند. این کمین در اطراف منطقه «کری» در مأرب انجام شد.

منابع مذکور خبر دادند که نیروهای دولت مستعفی قصد داشتند از مزدوران حاضر در منطقه کری حمایت کنند و قبل از انجام عملیات، به آنان گفته نشده بود که احتمال دارد این منطقه توسط نیروهای یمنی آزاد شود و همین مسئله باعث شد که در دام کمین نیروهای یمن بیافتند.

به گفته این منابع، نیروهای یمنی بامداد امروز موفق شدند منطقه کری را آزاد کنند. این روزها درگیری شدیدی بین نیروهای یمنی و مزدوران وابسته به ائتلاف در قلب شهر «وادی عبیده» در مأرب در جریان است.

وادی عبیده، دروازه شرقی ورود به شهر مأرب و آخرین منفذ مزدوران وابسته به ائتلاف در مأرب است. نیروهای یمنی قصد دارند با آزادسازی این منطقه، از چهار محور، محاصره نظامی مأرب را کامل کنند. شهر مأرب از سه طرف محاصره شده است.

ده‌ها مزدور وابسته به ریاض کشته و زخمی شدند

در همین ارتباط، شبکه خبری المیادین به نقل از منابع محلی گزارش داد که نیروهای یمنی موفق شدند امنیت را در سلسه جبال «بلق» تأمین کنند و همچنان در حال پیشروی در جبهه‌های جنوبی و شرقی مأرب هستند.

این منابع گفتند که شکستهای میدانی وابسته به مزدوران هادی و الاصلاح همچنان در مأرب ادامه دارد. این در حالی است که جنگنده‌های این ائتلاف، به صورت مداوم، حملات این مزدوران را پوشش می‌دهند.

به گفته این منابع، در جریان درگیریهای مأرب، دهها نفر از مزدوران وابسته به دولت مستعفی و الاصلاح کشته و زخمی شدند.