شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#حرکت#سمت#مثبت#شدن#فضای#امیدوار#کننده!+جزییات

حرکت بورس به سمت مثبت شدن و فضای امیدوار کننده!+جزییات

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در مدت اخیر سود‌های شرکت‌های بورسی افزایش یافته است و مؤید این موضوع، صورت‌های مالی ماهانه‌ای است که شرکت‌های بورس در اختیار سازمان بورس قرار می‌دهند و این فرآیند، ما را به این نتیجه می‌رساند که نباید نگران بود.

حرکت بورس به سمت مثبت شدن و فضای امیدوار کننده!+جزییات

به گزارش منیبان؛ در پی دستور اخیر رئیس عدلیه حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژ‌ه‌ای به سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر به روز کردن گزارشات پیشین در مورد مسائل بورس و تخلفات احتمالی، هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار با رئیس قوه قضاییه دیدار کردند.

در این نشست «مجید عشقی» رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: ورود سرمایه مردم به بازار بورس طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ یک فرصت استثنائی برای شرکت‌های بورسی و رونق‌دهی به اقتصاد کشور ایجاد کرد، اما متأسفانه از آن جهت که زیرساخت‌های فنی، حقوقی و نظارتی متناسب با این هجوم سرمایه به بورس تعبیه نشده بود موجب پدید آمدن مخاطراتی شد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین «آزادسازی بخش دوم سهام عدالت»، «مهیا نبودن زیرساخت‌های فنی و حقوقی کامل»، «فروکش کردن نقدینگی موجود با اقدامات دولت وقت» و برخی عوامل دیگر را از جمله دلایل ریزش بورس عنوان کرد.

عشقی در ادامه، وضعیت فعلی بازار سهام را مثبت و امیدوارکننده ارزیابی کرد و گفت: در مدت اخیر سود‌های شرکت‌های بورسی افزایش یافته است و مؤید این موضوع، صورت‌های مالی ماهانه‌ای است که شرکت‌های بورس در اختیار سازمان بورس قرار می‌دهند و این فرآیند، ما را به این نتیجه می‌رساند که نباید نگران بود.

وبگردی