شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سایپا#قیمت#آذرماه

ریزش قیمت خودروهای سایپا در بازار / شاهین ۱ میلیون ارزان شد

محصولات سایپا امروز ۲۰ آذرماه ۱۴۰۰ برخلاف تصورات در بازار با افت یک میلیون تومانی قیمت عرضه شدند.

ریزش قیمت خودروهای سایپا در بازار / شاهین ۱ میلیون ارزان شد

به گزارش سلام نو به نقل از اقتصادنیوز ؛ روند پیش گرفته در بازار محصولات سایپا در حالی است که از امروز دو شرکت ایران خودرو و سایپا به صورت رسمی اقدام به افزایش قیمت محصولات کارخانه ای خود تا سقف ۱۸ درصد کردند و این تصور را وجود آورد که با این افزایش بازار هم شاهد رشد قیمت خواهد بود. تصوری که نه تنها محقق نشد بلکه بازار شکل معکوس به خود گرفت و ارزان شد.

به گفته فعالان بازار خودرو انتظار برای مشخص شدن نتایج مذاکرات موجب شده تا بازار در انتظار بماند؛ بطوریکه در حال حاضر نه خریداران تمایلی برای خرید دارند و نه فروشندگان وارد بازار می شوند. با این شرایط بازار خودرو با کوچکترین خبری واکنش نشان داده و تغییر مسیر می دهد.

وضعیت محصولات سایپا در بازار

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین» ،«کوییکR »، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا۲» و «ساینا» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که تمام محصولات سایپا امروز افت یک میلیون تومانی نسبت به روز گذشته داشته اند.

براساس ارزیابی بازار خودرو می توان گفت «شاهین» امروز با افت یک میلیون تومانی قیمت در بازار ۳۴۵ میلیون تومان قیمت خورد.

از سوی دیگر رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز خانواده کوییک هم با افت یک میلیونی قیمت در بازار روبرو بوده است و با این شرایط «کوییکR» در بازار ۲۰۱ میلیون تومان و «کوییک معمولی» هم با قیمت ۱۹۴ میلیون تومان عرضه شدند.

 رصد بازار همچنین بیانگر آن است که «ساینا» هم امروز با قیمت ۱۸۹ میلیون تومان در بازار قیمت خورد.

خانواده تیبا هم امروز بدون تغییر در بازار عرضه شدند، براساس ارزیابی صورت گرفته «تیبا۲» معمولی امروز ۱۸۸ میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد و «تیبا صندوقدار» هم با قیمت ۱۷۹ میلیون تومان در بازار عرضه شد.

سایپا 20