شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سایپا#قیمت
رصد بازار خودروهای داخلی؛

افت قیمت در بازار خودروهای سایپا + جدول

کدخبر: 461009
اقتصادنیوز: محصولات سایپا امروز 20 آذرماه 1400 برخلاف تصورات در بازار با افت یک میلیون تومانی قیمت عرضه شدند.

به گزارش اقتصادنیوز ؛ روند پیش گرفته در بازار محصولات سایپا در حالی است که از امروز دو شرکت ایران خودرو و سایپا به صورت رسمی اقدام به افزایش قیمت محصولات کارخانه ای خود تا سقف 18 درصد کردند و این تصور را وجود آورد که با این افزایش بازار هم شاهد رشد قیمت خواهد بود. تصوری که نه تنها محقق نشد بلکه بازار شکل معکوس به خود گرفت و ارزان شد.

به گفته فعالان بازار خودرو انتظار برای مشخص شدن نتایج مذاکرات موجب شده تا بازار در انتظار بماند؛ بطوریکه در حال حاضر نه خریداران تمایلی برای خرید دارند و نه فروشندگان وارد بازار می شوند. با این شرایط بازار خودرو با کوچکترین خبری واکنش نشان داده و تغییر مسیر می دهد.

وضعیت محصولات سایپا در بازار

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین» ،«کوییکR »، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2» و «ساینا» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که تمام محصولات سایپا امروز افت یک میلیون تومانی نسبت به روز گذشته داشته اند.

براساس ارزیابی بازار خودرو می توان گفت «شاهین» امروز با افت یک میلیون تومانی قیمت در بازار 345 میلیون تومان قیمت خورد.

از سوی دیگر رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز خانواده کوییک هم با افت یک میلیونی قیمت در بازار روبرو بوده است و با این شرایط «کوییکR» در بازار 201 میلیون تومان و «کوییک معمولی» هم با قیمت 194 میلیون تومان عرضه شدند.

 رصد بازار همچنین بیانگر آن است که «ساینا» هم امروز با قیمت 189 میلیون تومان در بازار قیمت خورد.

خانواده تیبا هم امروز بدون تغییر در بازار عرضه شدند، براساس ارزیابی صورت گرفته «تیبا2» معمولی امروز 188 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد و «تیبا صندوقدار» هم با قیمت 179 میلیون تومان در بازار عرضه شد.

سایپا 20