شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#اروپا#سپاهان#نیم فصل#گردو#پیکان#ثابت

فرزاد حاتمی: از این مهاجم انتظار شق القمر نداشته باشید

هر گردی گردو نیست آقا فرهاد!/ ژستد زهردار بود در همان اروپا می‌ماند/ سپاهان با شکست استقلال قهرمان نیم فصل می‌شود

مهاجم اسبق استقلال گفت: استقلال مقابل پیکان ثابت کرد تیمی هجومی و خطرناک است ولی اگر ۵ بازی متوالی مساوی کرد به دلیل ضعف فورواردهایش در گلزنی بوده است.

فرزاد حاتمی
خبرورزشی -

در آستانه یکی از حساس‌ترین دیدارهای تیم استقلال مقابل سپاهان، هر دو تیم با کسب پیروزی در هفته نهم لیگ برتر به استقبال این مسابقه مهم رفتند. فرزاد حاتمی که سابقه بازی در تیم‌های سپاهان و استقلال را در کارنامه فوتبالی اش دارد در گفتگو با خبر ورزشی، درباره شرایط استقلال، انتقاداتی که از رودی ژستد کرده بود و با واکنش هواداران در فضای مجازی مواجه شد، همچنین تقابل این تیم با سپاهان حرف زد:

شرایط استقلال پس از پیروزی سه بر صفر مقابل پیکان را چطور ارزیابی می‌کنید؟

وقتی استقلال مقابل تیم گردن کلفتی مثل پیکان ۰-۳ برنده می‌شود مشخص می‌کند که تیم دست و پا بسته ای نبوده و توان کسب پیروزی را دارد. اگر من پیش از دربی از ژستد انتقاد کردم که البته عده‌ای در فضای مجازی به من ایراد گرفتند، به خاطر این بود که ژستد همچنان مشخص می کند نمی تواند هر توپی را به گل تبدیل کند. این مهاجم از آن دست فوروارد هایی است که باید یک پاس سادهِ ساده به او بدهند تا آن را تبدیل به گل کند. هوادار استقلال نباید از رودی ژستد توقع شق القمر داشته باشد. اگر ژستد یک مهاجم زهردار آنچنانی بود در همان اروپا می ماند. من انتقاد می کردم و همچنان سر حرفم هستم و مطمئن باشید این موضوع ثابت می شود.

چطور به این نتیجه رسیدید؟

در بازی دربی و همان صحنه خطای پنالتی، توپ کاملاً جلوی پای ژستد بود اما به جای آن که آن را بزند سایه اش را زد و بعد مدافع او را زد بدون توپ زد که البته صد در صد پنالتی بود.

اما ژستد در دیدار با پیکان بهتر ظاهر شد و با ضربه سر یک پاس گل به سیاوش یزدانی داد؟

کار سانتر فوروارد گل زدن است نه پاس گل دادن. آن هم در چهار بازی یک پاس گل؟ چه فایده ای دارد! استقلال باید فورواردی می‌آورد که مثل مامه تیام باشد. ژستد ۲۰ درصد تیام هم نیست. متأسفانه به دلیل نبود فوروارد در فوتبال ایران تیم ها مجبور می شوند که این قبیل بازیکنان را به خدمت بگیرند. شهریار مغانلو را ببینید، با یک نیم فصل حضور نه چندان موفق در پرسپولیس با دو برابر قیمت راهی سپاهان شد. فوروارد قد بلند در فوتبال زیاد است ولی هر گردی گردو نیست. در واقع فورواردهای امروز، خصوصیاتی که باید داشته باشند را ندارند. برای همین امسال ژستد وارد فوتبال ایران می‌شوند.

ژستد زهردار بود در همان اروپا می ماند؛ او ۲۰ درصد تیام هم نیست/ مجیدی مهاجم خوب داشت ۵ مساوی نمی آورد/ هر گردی گردو نیست آقا فرهاد!

بازی استقلال مقابل سپاهان را چطور می بینید؟

تیم محرم نویدکیا واقعا فوتبال بازی می‌کند. من بخش هایی از بازی آنها مقابل نفت آبادان را دیدم. موقعیت‌های خیلی زیادی داشتند که البته تبدیل به گل نکردند. نظم تیمی و مهره های سپاهان شرایط خوبی برای این تیم ایجاد کرده است. البته در نقطه مقابل باید گفت تیم فرهاد مجیدی هم خوب فوتبال بازی می کند و می تواند موقعیت های گل به وجود بیاورد اما اگر پنج مساوی متوالی در کارنامه اش ثبت شد به خاطر نبودن فوروارد زهردار بود وگرنه می‌توانست بردهای بیشتری کسب کند.

برنده این بازی از چه امتیازاتی برخوردار می‌شود؟

این مسابقه از جمله بازی‌های ۶ امتیازی است. اگر استقلال برنده شود قطعاً شرایط قهرمانی برای نیم‌فصل به اما و اگر سپرده خواهد شد اما مطمئن باشید سپاهان با پیروزی مقابل استقلال قطعاً قهرمان نیم فصل خواهد شد. پیروزی در این مسابقه برای هر یک از این دو تیم از اهمیت بالایی برخوردار است.

از اوضاع و احوال تیم خودتان (سایپا) در لیگ دسته یک چه خبر؟

من تازه از این بازی به مسابقات برمی گردم و مصدومیتم تمام شد. متاسفانه در چند بازی اخیر داوری ها به شدت علیه سایپا بوده و هر هفته بعد از بازی کارشناسان درباره خطاهای مشکوک به پنالتی که داور بازی نگرفته نظر می دهند و می گویند این پنالتی گرفته نشده یا آن پنالتی گرفته نشده! خب که چی؟ این ها که به درد سایپا نمی خورد. تعدد این اشتباهات تا حدی شک برانگیز است. البته امیدوارم اتفاقی بوده باشد. مجموعه سایپا و آقای اخباری سرمربی تیم در تلاش هستند تا بهترین نتایج برای این تیم رقم بخورد.