شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرونا

اولین فاز اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا چیست؟

اولین فاز اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا چیست؟

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان با اشاره به اینکه دو شهرستان کردکوی و بندرترکمن به جمع شهرهای زرد بازگشتند، گفت: سایر شهرستان های استان گلستان در شرایط آبی قرار دارند.

به گزارش بهداشت نیوز، سیدعلی مهاجر امروز در حاشیه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان گلستان با اشاره به اینکه تمامی تمرکز ما باید بر تداوم رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح استان باشد، اظهار کرد: امروز تنها راه کمک به کاهش ابتلا و شیوع کرونا و همچنین کاهش آمار فوتی های کشور توجه و جدی گرفتن پروتکل های بهداشتی است.

وی با بیان اینکه متاسفانه همچنان بخشی از مردم استان واکسن نزده اند، افزود: انتظار ما از نخبگان، فرهیختگان، معتمدین و ریش سفیدان این است که در اقناع مردم برای واکسیناسیون به ما کمک کرده و این حقیقت را تشریح کنند که ایمنی جمعی تنها از طریق واکسیناسیون جمعی محقق خواهد شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان با تاکید بر اینکه اقدامات سلبی در حوزه واکسیناسیون در اولویت های بعدی است، خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد تا حد ممکن با تبلغیات درست و آگاه سازی نسبت به فواید واکسیناسیون سطح ایمنی جمعی در استان را به حد مطلوب برسانیم.

مهاجر از اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا از فردا خبر داد و گفت: در اولین فاز حراست ها باید از کارمندان واکسن نزده درخواست نتیجه تست پی سی آر ۷۲ ساعته کرده و این موضوع را جدی بگیرند.

وی از بازگشت وضعیت کرونایی شهرستانهای کردکوی و بندرترکمن از وضعیت آبی به وضعیت زرد خبر داد و تاکید کرد: سایر ۱۲ شهرستان دیگر استان گلستان در حال حاضر در شرایط آبی کرونایی قرار دارند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان با اشاره به اینکه آمار ابتلا در استان به نسبت کشور همچون ۸ استان دیگر در وضعیت ایستا قرار دارد، ادامه داد: استان گلستان جزو ۱۸ استان بدون فوت کشور است که تعداد ۱۹۹ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند و از این تعداد ۴۸ بیماردر بخش مراقبت های ویژه بستری و ۱۷ بیمار به دستگاه ونتیلاتور متصل اند.