شهر خبر

پدری: اگر رئال مادرید پیشنهاد می‌داد، رد نمی‌کردم/ راضی‌ام که دست شیخ‌های پاریس و منچستر به من نرسد


پدری: اگر رئال مادرید پیشنهاد می‌داد، رد نمی‌کردم/ راضی‌ام که دست شیخ‌های پاریس و منچستر به من نرسد

ستاره جوان خط میانی تیم فوتبال بارسلونا اعتراف کرد که اگر قبل از کاتالان‌ها، رئالی‌ها به سراغش آمده بودند، ممکن بود الان برای تیم پایتخت اسپانیا توپ بزند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پدری برنده جایزه پسر طلایی سال 2021 شد، جایزه‌ای که هر ساله از سوی نشریه توتواسپورت ایتالیا به بهترین بازیکن زیر 21 ساله فوتبال جهان اهدا می‌شود. او برای کسب این جایزه رقبایی مانند ارلینگ هالند را شکست داد و از 40 نفر دارای حق رأی برای انتخاب پسر طلایی، 24 نفر به او رأی دادند.

پدری که دو هفته پیش هم از سوی نشریه فرانس فوتبال به عنوان بهترین بازیکن جوان دنیا معرفی شد، پس از دریافت جایزه پسر طلایی از توتواسپورت، مصاحبه‌ای با این نشریه ایتالیایی انجام داد.

هافبک 19 ساله کاتالان‌ها در پاسخ به این سؤال که از میان بازیکنان همسن‌و‌سال خودش شیوه بازی کدامیک را بیشتر می‌پسندد، اظهار داشت: من بلینگهام (هافبک انگلیسی 18 ساله تیم بوروسیا دورتموند) را دوست دارم، شاید به خاطر پستش که شبیه پست من است، به دلیل شیوه بازی‌اش و شخصیتش. من امیدوارم که یک روز مقابل او بازی کنم و بتوانم از او پیراهنش را بگیرم، چون الان پیراهن‌های زیادی از مسی، کریستیانو، مودریچ، امباپه و ... دارم.

پدری درباره احساسش از دریافت جایزه پسر طلایی گفت: من از طریق مدیربرنامه و باشگاه بارسلونا مطلع شدم. این اتفاق برای خانواده‌ام یک افتخار بزرگ بود. مادرم زمانی که این خبر را شنید به گریه افتاد.

هافبک جوان تیم ملی اسپانیا درباره بازی در کنار لیونل مسی در بارسلونا هم اظهار داشت: بازی در کنار مسی برای من یک رؤیا بود. من سه ساله بودم که او جایزه پسر طلایی را دریافت کرد. او همیشه برای هواداران بارسلونا یک اسطوره باقی می‌ماند و برای من هم بازی در کنار او و راهنمایی شدن از سوی او مایه افتخار بود. مسی به عنوان یک الگو؟ کدام بازیکن جوان است که نخواهد شبیه مسی باشد؟ هیولایی مانند او؟ مسی به من بابت بردن جایزه پسر طلایی تبریک گفت و توصیه کرد که هرگز تسلیم نشوم. وقتی کسی مانند او چنین حرفی به شما می‌زند، چه کار دیگری می‌توانید انجام دهید جز اطاعت.

پدری درباره بازیکنان جوان بعدی دارای شانس کسب جایزه پسر طلایی اروپا هم تأکید کرد: به نظر من بلینگهام، گاوی و آنسو فاتی شانس دارند. آنها بسیار خوب هستند. آنسو همسن من است و رابطه‌ام با او فوق‌العاده است. او هم یک پسر طلایی هم یک قهرمان است، البته او امسال تجربیات ناخوشایندی داشت که امیدوارم برای هیچ بازیکنی رخ ندهد اما فاتی قدرت روانی فوق‌العاده‌ای دارد.

بند فسخ یک میلیارد یورویی برای قرارداد جدید پدری موضوع دیگری بود که این بازیکن اسپانیایی درباره‌اش صحبت کرد و گفت: «با این ارقام نه شیخ‌های پاریس و نه شیخ‌‌های منچستر نخواهند توانست با من قرارداد ببندند؟ من اینطوری راضی‌ام. من در بارسلونا به دنیا آمده‌ام و رؤیایم را به حقیقت مبدل کرده‌ام. بگذارید تا سال 2026 که قرارداد دارم، اینجا بازی کنم. بعد از آن ببینیم چه می‌شود. در خانه ما همه چیز بارسلونایی است؛ ملحفه‌ها، بشقاب‌ها، لیوان‌ها و ... .

پدری ممکن بود به جای بارسلونا اکنون در رئال مادرید توپ بزند. او با افشای این موضوع گفت: وقتی 15 ساله بودم از باشگاه رئال مادرید با من تماس گرفتند که به آنجا بروم و تست بدهم. روزی که قرار بودم بروم برف شدیدی می‌بارید و جلسه تست به تعویق افتاد. روز بعد من با تیم نوجوانان A باشگاه یکسری تمرینات سبک انجام دادم و بعد از آن با یکی دیگر از تیم‌های باشگاه تمرین کردم. شاید آنها همان موقع تصمیم‌شان را درباره من گرفته بودند و من باید به تنریف برمی‌گشتم. خانواده‌ام می‌گفتند که بارش برف کار پدر بزرگم بوده است. او قبل از تولد من از دنیا رفت و به همین دلیل خانواده‌ام به من می‌گفتند که او از آسمان‌ها کاری کرده که برف ببارد. من هم باور کردم. با این حال اگر رئال مادرید به من پیشنهاد می‌داد آن را رد نمی‌کردم. فرصت‌ها را باید همانطور که هستند غنیمت شمرد. بهتر است اینطور بگوییم که یکسری اتفاقات دست به دست هم دادند و زنجیره‌ای از موانع شکل گرفتند تا من به رئال مادرید نروم. هیچ چیز اتفاقی و بی‌دلیل رخ نمی‌دهد.

پدری درباره مقایسه شدنش با آندرس اینیستا، کاپیتان سابق بارسلونا اظهار داشت: برای من افتخاری است که با او مقایسه شوم اما من فقط پدری هستم. دُن آندرس همیشه الگوی من بود. من وقتی که او قهرمان جام جهانی شد فقط 7 ساله سن داشتم و عکسش را به دیوار اتاقم زده بودم. شاید بتوانم بگویم که من ترکیبی از ژاوی و اینیستا هستم اما باز هم تأکید می‌کنم که من فقط پدری هستم.

انتهای پیام/