شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#اوکراین#دولت#روسیه

در ادامه تنش با روسیه؛

آمریکا ۲۰ میلیون دلار صرف تقویت مرزهای اوکراین می کند

آمریکا ۲۰ میلیون دلار صرف تقویت مرزهای اوکراین می کند

دولت واشنگتن در ادامه فضاسازی برای پیشبرد اتهام تدارک روسیه برای حمله نظامی به اوکراین، قرار است ۲۰ میلیون دلار صرف تقویت مرزهای شمالی و شرقی اوکراین کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت کشور اوکراین از کمک ۲۰ میلیون دلاری آمریکا برای تقویت نظامی مزهای شرقی و شمالی این کشور خبر داد.

این در حالی است که «ان بی سی نیوز» نیز دیروز جمعه اعلام کرد که دولت واشنگتن بسته ای از کمک های نظامی به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار را برای اوکراین تدارک دیده اما فعلاً با هدف فرصت دادن به دیپلماسی برای حل تنش های مرزی مسکو-کی یف، از ارائه آن خودداری می کند.

روند تقویت مرزهای اوکراین با اتکا به کمک مالی آمریکا از ژانویه ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد که این شامل تحویل پهپاد، خودروهای ویژه و سامانه های ارتباطی و مانیتورینگ ویدئویی به مرزبانی اوکراین است.

دولت واشنگتن مشغول فضاسازی برای پیشبرد اتهام تدارک روسیه برای حمله نظامی به اوکراین است حال آنکه دولت مسکو چنین مسئله ای را رد می کند.

همزمان روسیه می گوید جابجایی نظامی در تمامیت ارضی این کشور تهدیدی برای سایرین محسوب نمی شود حال آنکه مسکو از تلاش کی یف برای حل مناقشه دونباس از طریق غیرمسالمت آمیز بیمناک است.

از سال ۲۰۱۴ در منطقه دونباس که مردم آن با روسیه قرابت زبانی و فرهنگی دارند، درگیری میان مخالفان و دولت مرکزی کی یف در جریان است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه چندی پیش گفت روسیه هراسی گام اول در جهت نسل کشی در دونباس است.

دولت مسکو، اوکراین را به رفتار تحریک آمیز متهم می کند و خواستار تضمینی برای عدم گسترش ناتو به شرق و استقرار سلاح در نزدیکی مرزهای روسیه است.