شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اروپایی#کشورهای اروپایی#منابع

تشدید محدودیت‌ در کشورهای اروپایی ضد ریاض سلامه


تشدید محدودیت‌ در کشورهای اروپایی ضد ریاض سلامه

منابع رسانه‌ای از تشدید محدودیت‌ها در کشورهای اروپایی ضد ریاض سلامه و گسترش تحقیقات در خصوص حسابهای وی خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، گزارشی از دستگاه قضایی فرانسه به درخواست دادستان عمومی این کشور در 21 اکتبر 2021 منتشر شده که خواستار گسترش تحقیقات در خصوص حسابهای «ریاض سلامه» رئیس بانک مرکزی لبنان و نزدیکان وی به نام‌های رجا سلامة، مروان عیسى الخوری، ندى سلامة، نور سلامة، رنا سلامة، ریم سلامة، ریا سلامة، إمیل سلامة، کریم سلامة، ماریان حویک، ندی سلامة، آنا کوسوکوفا  و همچنین چندین موسسه وابسته به ریاض سلامه شده است.

روزنامه الاخبار در این زمینه گزارش داد که قوه قضاییه فرانسه درخواست گسترش تحقیقات در خصوص این حسابها را مطرح کرده و ماموریت تحقیق در این زمینه را به یک شرکت جدید سپرده است.

بر اساس این گزارش ادامه محدودیت‌ها ضد ریاض سلامه در کشورهای اروپایی در حال انجام بوده و طی دوره اخیر به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.  طبق گزارش روزنامه فرانسوی «لوموند» یک تیم تحقیقاتی مشترک میان آلمان و سوئیس و انگلیس جهت تسهیل روند تبادل اطلاعات میان مقامات مختلف قضایی درباره پرونده‌های فساد ریاض سلامه در حال تشکیل است.

 

الاخبار افزود که قوه قضاییه فرانسه از دولت لبنان خواسته تا با مقامات اروپایی در این زمینه همکاری کند، اما مقامات دولت لبنان هنوز پاسخی نداده‌اند و به نظر نمی‌رسد که لبنان برای همکاری با اروپایی‌ها جهت رسیدگی به پرونده‌های ریاض سلامه عجله داشته باشد.

درحالی که مردم لبنان از یک بحران مالی بی‌سابقه رنج می‌برند، چندی قبل منابع خبر دادند که در تاریخ 21 اکتبر 2021، نیروی پلیس فرانسه به تعدادی از آپارتمان‌ها و املاک و مستغلات متعلق به ریاض سلامه که بیشتر در پاریس خریداری شده‌اند، به دستور دادگاه یورش برند. این آپارتمان‌ها متعلق به ریاض سلامه و معشوقه او آنا کوزاکووا (تابعیت اوکراینی) و رجا سلامه (برادر رئیس بانک مرکزی) است.

 قوه قضاییه فرانسه و همچنین دادستانی لبنان و سوئیس اعلام کردند که این املاک ثبت شده به نام شرکت‌هایی است که در نهایت به برادران سلامه و کوزاکووا ختم می‎‌شوند و با پول‌های اختلاسی خریداری شده‌اند. پرونده‌های فساد ریاض سلامه رئیس بانک مرکزی لبنان در فرانسه، لوکزامبورگ، آلمان و سایر کشورها باز است و او از ابتدای سال جاری به اختلاس بیش از 300 میلیون دلار از بانک مرکزی لبنان متهم شده است.

حزب الله نیز بارها نسبت به سیاست مخرب ریاض سلامه در بخش بانکی لبنان که کاملا وابسته به آمریکاست هشدار داده و وی را مسئول بخش بزرگی از فروپاشی مالی لبنان دانسته است.

انتهای پیام/