شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرونا#وزارت

پس از یکسال و نیم مبتلایان روزانه کرونا در کشور به کمتر از ۲۰۰۰ نفر رسید

پس از یکسال و نیم مبتلایان روزانه کرونا در کشور به کمتر از ۲۰۰۰ نفر رسید

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، مجموع بیماران کرونایی در کشور به ۶ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۲۴ نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: از دیروز تا امروز ۲۰ آذر ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۶۸۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲۸۶ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۲۴ نفر رسید.

امروز پس از گذشت ۴۶۰ روز، مبتلایان روزانه کرونا در کشور به کمتر از ۲۰۰۰ نفر رسید. آخرین بار، ۱۶ شهریور سال گذشته، تعداد مبتلایان روزانه، کمتر از دو هزار نفر بوده است.

متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۸ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۰ هزار و ۶۶۱ نفر رسید.

در شبانه روز گذشته ۱۹ استان کشور، مرگ و میر صفر و یک داشته‌اند. در استان‌های لرستان، گلستان، قم، اردبیل، هرمزگان، بوشهر، خراسان شمالی و قزوین هیچ موردی از مرگ بیماران کرونایی گزارش نشده و در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، زنجان، همدان، مازندران، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کردستان، ایلام، البرز و سمنان فقط یک مورد مرگ و میر بیماران کرونایی ثبت شده است.

همچنین ۴ استان کشور در شبانه روز گذشته، مرگ و میر ۵ و بالاتر داشته‌اند. تهران با ۹ مورد، خراسان رضوی و فارس با ۶ مورد و گیلان با ۵ مورد، بیشترین تعداد فوتی‌های شبانه روز گذشته را داشته‌اند.

خوشبختانه تا کنون ۵ میلیون و ۹۶۳ هزار و ۳۷۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند.

۴۷۲۳۱