به گزارش برنا؛ دکتر سید حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان، در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین وزارت ورزش و جوانان و شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی اظهار داشت: این نشست نقطه عطفی در ورزش کشور خواهد بود و از همه دست اندرکاران که زمینه‌ساز برای این تفاهم‌نامه شدند تشکر می‌کنم.

وی افزود: بحث تقویت فوتبال از اواخر سال 99 استارت خورد و بنا به دلایلی یک مقدار روند آن کند شد. از زمانی که افتخار حضور در وزارت ورزش و جوانان را پیدا کردم سعی کردیم این روند را سریع تر کنیم و بتوانیم زمینه همکاری و ایجاد این تفاهم نامه را ایجاد کنیم.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: خوشبختانه زمینه این تفاهم نامه ایجاد شد و قرار است که یک زمین چمن طبیعی در راستای این تفاهم‌نامه در کیش ایجاد شود.‌‌‌ برنامه‌های متنوعی از سوی مناطق آزاد قرار است برای تیم ملی و گردشگرانی که قرار است به واسطه جام جهانی به این جزیره بیایند فراهم خواهد شد.

وی ‌گفت: امیدواریم که این شرایط به دیگر مناطق آزاد کشور گسترش پیدا کند. قرار است امکانات جزیره کیش به عنوان نقاط قوت فوتبال و ورزش ایران در اختیار قرار بگیرد و از این امکانات در جهت پیشبرد اهداف حوزه ورزش و جوانان کشور استفاده کنیم.

دکتر سجادی تصریح کرد: اهداف و برنامه‌های ما فقط به ورزش ختم نمی‌شود چون بخش عظیمی از حوزه کاری ما مربوط به حوزه جوانان می‌شود. بعد از تفویض اختیار که به مناطق آزاد انجام شد قرار است که دفتر فدراسیون فوتبال در مناطق آزاد کیش احداث شود و این آمادگی‌ از سوی مناطق آزاد وجود دارد که دیگر فدراسیون‌ها و باشگاه‌های بزرگ مثل استقلال و پرسپولیس بتوانند این دفاتر را در جزیره کیش احداث کنند.

وی گفت: از نگاه حمایتی دکتر سعید محمد قدردانی می‌کنیم به خاطر همکاری که با وزارت ورزش و جوانان و رشته‌های مختلف دارند. موضوع تحول میزبانی‌ها برای رویدادهای بین‌المللی یکی از مباحث مطرح شده ما با دکتر محمد بود. از آنجا که مناطق آزاد ما شرایط متفاوت و ظرفیت‌های مختلفی دارند و می‌توان از هر کدام از این مناطق آزاد برای میزبانی‌ از یک رویداد بین‌المللی بهره گرفت.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: در مناطق آزاد می توان سنگین ترین‌ رویدادها را برگزار کرد چون خیابان‌ها و فضاهای مناسبی دارند. درخواست کردیم‌ تا آماده شدن زمین جدید جزیره کیش زمین‌های شماره یک و دو این جزیره بهسازی شود که در اختیار تیم ملی قرار بگیرد و تیم برای حضور در جام جهانی آماده شود.

انتهای پیام//