به گزارش گروه فرهنگ وهنر خبرگزاری برنا؛ برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت وگو در خصوص اجرای طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا در بستر سامانه امید با حسین قاسمی دبیر کمیته امنیتی و اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا به صورت تلفنی گفتگو کرد.

حسین قاسمی قرنطینه را یکی از کارکردهای طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا در بستر سامانه امید مطرح کرد و گفت: با شروع ویروس کرونا مدیریت به صورت مداخلات موضوعی بود؛ یعنی مناسبت‌هایی که منجر به تجمع و تردد می‌شد را ورود می‌کردیم و نسبت به اعمال محدودیت اقدام می‌کردیم. این فرایند از اسفند 98 تا اول آذر سال 99 ادامه پیدا کرد.

وی افزود: از ابتدای آذر سال گذشته طرح محدودیت‌های هوشمند را بر اساس تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا اجرا کردیم. بر این اساس، حوزه‌هایی که در طول 8 تا 9 ماه گذشته شناسایی شده و نیازمند مداخله بودند، بر پایه وضعیت قرمز، نارنجی، زرد و آبی شهرها دارای محدودیت‌های مختلف بودند.

دبیر کمیته امنیتی و اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا با تصریح بر اینکه در تمام محدودیت‌های پیشین، از فناوری‌های نوین و سامانه‌های مرتبط استفاده نمی‌شد، اظهار کرد: بر این اساس، به دنبال طراحی مدلی در قالب مدیریت هوشمند با استفاده از ظرفیت‌های فناوری در کشور بودیم. در این راستا جلسات متعددی را با معاونت علمی ریاست جمهوری، وزارت علوم و وزارت بهداشت برگزار کردیم. در نهایت سامانه‌ای طراحی شد که عنوان فنی آن «سکوی تبادل اطلاعات» است.

وی درباره سامانه سکوی تبادل اطلاعات توضیح داد و بیان کرد: تمامی اطلاعاتی که نیازمند دریافت استعلامات سلامتی شهروندان و بررسی وضعیت آنها است در این سامانه جمع آوری می‌شود. همه آحاد مردم عزیز در قالب خدمات دهنده و خدمات گیرنده نقش پذیری دارند. در سامانه امید این خدمات را با واکسیناسیون پیوند داده‌ایم و هر کسی که واکسن زده باشد یا بیمار نباشد، می‌تواند از خدمات استفاده کند زیرا قصد داریم مطمئن شویم همه افرادی که خدمات دریافت می‌کنند واکسن دریافت کرده و بیمار نیستند.

انتهای پیام//