شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#رئیس‌جمهور

نگرانی رئیس‌جمهور اوکراین از وقوع کودتا در این کشور

رئیس جمهوری اوکراین گفت کسانی که در حال آماده‌سازی یک "کودتای دولتی" در این کشور هستند، همچنان نقشه‌های خود را به پیش می‌برند.

نگرانی رئیس‌جمهور اوکراین از وقوع کودتا در این کشور

به گزارش منیبان از خبرگزاری تاس، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در گفت‌وگویی در تلویزیون این کشور گفت: من آماده صحبت کردن در این مورد نیستم، آدم نمی‌تواند درباره چیزهایی مثل این حرف بزند. نقشه‌های بعضی‌ها تغییر جهانی نداشته، اینطور فکر می‌کنم که شرکای ما با برخی تماس گرفته و این افراد سیگنال‌هایی دریافت کرده‌اند. معتقدم که آن‌ها نقشه خود را کمی تغییر داده‌اند.

او همچنین خاطرنشان کرد که مردم اوکراین از چنین نقشه‌هایی حمایت نکرده و گفت که رهبری این کشور، اوضاع کودتای دولتی احتمالی را با دقت بررسی می‌کند. وی همچنین افزود «خوشحالم که عموم مردم از چنین اقداماتی از سوی برخی از گروه‌ها، حمایت نمی‌کنند و خوشحالم که این گروه‌ها می‌بینند که از حمایت جامعه برخوردار نیستند. اما با این حال وضعیت را با دقت بالا، تحت نظر داریم.»

به گفته این سیاستمدار اوکراینی، مقامات کی‌یف به کمک آمریکا، در حال دریافت اطلاعاتی درباره تلاش‌هایی برای از بین بردن ثبات داخلی اوکراین هستند.

زلنسکی همچنین در 26 نوامبر سال جاری مدعی شد که اطلاعاتی درباره یک کودتای قریب‌الوقوع در یکم یا دوم دسامبر (تقریبا دو هفته پیش) دریافت کرده است. رئیس جمهوری اوکراین ادعا کرد که «برخی از نمایندگان مسکو و کی‌یف» در گفت‌وگوها پیرامون این کودتا، دخیل بوده‌اند.

وبگردی