شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#ترافیک#رئیسی#مجلس شورای اسلامی

ترافیک وزرا در بهارستان / ۸ وزیر رئیسی به کمیسیون های تخصصی مجلس می روند

ترافیک وزرا  در بهارستان /  ۸ وزیر رئیسی به کمیسیون های تخصصی مجلس می روند

ایرنا نوشت: وزرای نیرو، اقتصاد، جهاد کشاورزی، نفت، کشور، صمت، راه و شهرسازی و آموزش و پرورش، این هفته مهمان کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی برای پاسخ به نمایندگان هستند.

کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی این هفته، بررسی طرح‌ها و لوایح را در دستور کار دارند. همچنین ۸ وزیر دولت سیزدهم به کمیسیون‌های مجلس دعوت شده‌اند تا پاسخگوی مشکلات و مسائل جاری کشور بوده و درباره برنامه‌های در دست اقدام هم به نمایندگان مردم در مجلس پاسخ دهند.

وزیر نفت در کمیسیون عمران مجلس حاضر می‌شود

کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در نشست روز یکشنبه از «سید مرتضی بختیاری» رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) دعوت کرده است تا وی درباره پروژه‌های مسکن کمیته امداد به نمایندگان گزارش دهد.

کلیات طرح اصلاح ماده (۵) قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، کلیات طرح الحاق یک بند به تبصره(۴) قانون تعیین وضعیت املاک واقع در طرح های دولتی و شهرداری‌ها نیز در کمیسیون بررسی می‌شود.

وزیر نفت هم برای پاسخگویی به سوال نماینده مردم آبادان و ارائه گزارش درباره تهاتر نفت با بدهی پروژهای عمرانی روز سه شنبه به مجلس می‌رود.

کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با رییس سازمان زندان‌ها دیدار می‌کنند

کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه ادامه بررسی لایحه مبارزه با قاچاق انسان و اعضای بدن و مجازات عبور دهندگان غیرمجاز افراد از مرزهای کشور و  بررسی طرح حمایت قضایی از چرخه تولید در مراجع اجرایی در کمیته حقوق خصوصی را در دستور کار دارد.

در روز سه‌شنبه نیز سه نفر از اعضای کمیسیون برای عضویت در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور انتخاب خواهند شد و اعضا کمیسیون با «عباس مسجدی آرانی» رییس سازمان پزشکی قانونی و «غلامعلی محمدی» رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور نشستی را برگزار خواهند کرد.

رییس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه به کمیسیون امنیت ملی مجلس گزارش می‌دهد

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در روز یکشنبه لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و مجمع مجالس آسیایی در رابطه با حقوق، مزایا و مصونیت های دبیرخانه دائمی مجمع مجالس آسیایی، لایحه موافقتنامه نامه همکاری های امنیتی و انتظامی بین  ایران و قرقیزستان، طرح تقویت و توسعه علوم، پژوهش و نوآوری دفاعی و طرح تشکیل پیمان دفاعی امنیتی گروه مقاومت را بررسی می‌کند.

اعضای کمیسیون در روز دوشنبه هم بررسی و استماع گزارش عملکرد بودجه سال جاری ستاد کل نیروهای مسلح(وزارت دفاع، ارتش، سپاه و نیروی انتظامی) و نشست فوق‌العاده هیأت رییسه کمیسیون را در دستور کار دارند.

استماع گزارش رییس کمیته مرز در خصوص نشست مرتبط با بررسی آخرین وضعیت قاچاق در مرزهای کشور با حضور مسوولان ذی ربط، بررسی و استماع گزارش عملکرد بودجه سال جاری وزارت امور خارجه و  استماع گزارش رییس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه هم برای روز سه شنبه این کمیسیون برنامه‌ریزی شده است.

طرح تامین مالی و جهش تولید در کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید بررسی می‌شود

کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس، روز یکشنبه (۲۱ آذر ماه)، ادامه بررسی طرح تامین مالی و جهش تولید را باحضور مسوولان ذی ربط در دستور کار دارند.

ادامه بررسی و ارائه گزارش از نحوه اجرای احکام جزء (۱) بند (و) و بند (ط) تبصره (۱۸) قانون بودجه سال ۱۴۱۰ کل کشور در روز دوشنبه (۲۲ آذر ماه) انجام خواهد شد.

بررسی مسائل مربوط به تولید تنباکو توسط کارگاه‌های غیرمجاز و قاچاق محصولات دخانی به داخل کشور و  بررسی مشکلات و رفع موانع تولیدکنندگان داخلی اسباب‌بازی هم روز دوشنبه در کمیته های تخصصی این کمیسیون بررسی می شود.

 وزیر صمت به کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌رود

کمیسیون صنایع و معادن مجلس، روز یکشنبه (۲۱ آذر ماه)، بررسی درخواست تعدادی از نمایندگان متقاضی تحقیق و تفحص از شرکت ملی صنایع مس ایران را در دستور کار دارند.

طرح اصلاح موادی از قانون معادن کشور، طرح‌ اصلاح ماده ۲۴ قانون معادن، طرح استفساریه تبصره ۳ ماده ۶ قانون اصلاح معادن و طرح اصلاح مواد ۹ و۱۵ قانون معادن هم با حضور مسوولان دستگاه‌های اجرایی ذیربط، در روز دوشنبه بررسی می‌شود.

همچینین بازدید اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس از شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل و استماع گزارش مدیرعامل شرکت دیگر دستورکار کمیسیون در روز دوشنبه خواهد بود.

 اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس روز سه شنبه(۲۳ آذر ماه) ادامه بررسی طرح توسعه، تولید و نظارت زنجیره فولاد در صحن علنی مجلس با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، و مسوولان دستگاه‌های اجرایی را در دستور کار دارند.

وضعیت تامین و تدارک دارو در کمیسیون بهداشت و درمان بررسی می‌شود

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در روز یکشنبه بررسی پیشنهاد رییس انجمن پیوند کلیه ایران در مورد افزایش پیوند کلیه از اهداکننده زنده، بررسی طرح بیمه پرداخت خسارت عوارض ناشی از درمان و بررسی وضعیت تامین و تدارک دارو و تجهیزات در بودجه ۱۴۰۱ و قیمت‌گذاری کالاهای سلامت محور و نقش بیمه‌ها در کمیته دارو و غذا را در دستور کار دارند.

در روز دوشنبه نیز بررسی اعتبارات پیشنهادی سلامت الکترونیک در ۱۴۰۱ و تعیین سرفصل و عناوین و سرفصل‌های ستاد سند ملی مدیریت سلامت الکترونیک در کمیته سلامت الکترونیک و بررسی آخرین وضعیت اجرایی شدن تعرفه و استخدام پرستاران در کمیته پرستاری در دستور کار است.

 بررسی تعیین ترکیب کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس

کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس در روز سه شنبه بررسی دوباره طرح الزام دستگاه‌های اجرایی برای پاسخگویی به تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان که از سوی شورای نگهبان اعاده شده و قرار است با حضور نماینده این شورا و کارشناس مرکز پژوهش ها بررسی شود را در دستور کار دارد.

رسیدگی به طرح اصلاح ماده ۵۷ قانون آیین نامه داخلی و تعیین ترکیب کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با حضور یکی از طراحان هم در کمیسیون آیین نامه مجلس بررسی می شود.

در روز چهارشنبه هم رسیدگی به طرح اصلاح مواد ۲۸، ۲۹، ۳۱ و ۳۲ قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و رسیدگی به طرح اصلاح ماده ۸۲ قانون آیین نامه داخلی مجلس در این کمیسیون بررسی می‌شود.

کمیسیون فرهنگی مجلس میزبان آیت الله صدیقی است

کمیسیون فرهنگی مجلس روز یکشنبه از حضرت آیت الله صدیقی رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور برای تبادل نظر پیرامون برنامه‌ها و اسناد آن ستاد دعوت کرده است.

وزرای کشور، ‌راه و شهرسازی و اقتصاد به کمیسیون اصل نود مجلس می‌روند

کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در روز دوشنبه میزبان وزیر راه و شهرسازی و مدیران دستگاه‌های مرتبط در خصوص روند اجرای سامانه امکلات و اسکان است. در ادامه نشست کمیسیون با حضور وزیر کشور و معاونین وی در خصوص بررسی مسال مرتبط انجام می‌شود.

در روز سه شنبه هم نشست کمیسیون با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص نحوه اجرای بندهای دستور العمل گروه ویژه اقدام مالی در پولشویی (FATF ) انجام خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش به کمیسیون آموزش و تحقیقات گزارش می‌دهد

کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری در روز یکشنبه ارائه گزارش معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور در خصوص آبهای ژرف، ارائه گزارش رییس دفتر تبلیغات اسلامی و معاونان وی درباره مسائل آموزشی و پژوهشی را در دستور کار دارد.

در روز سه شنبه هم ارائه گزارش وزیر آموزش و پرورش درباره مسائل و مشکلات و محدودیت های آن وزارتخانه و همچنین ارائه گزارش رییس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک درباره اقدامات انجام شده توسط آن سازمان در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس بررسی می‌شود.

ادامه بررسی طرح ساماندهی استخدام، ‌ دعوت از رییس سازمان بهزیستی کشور برای تبیین برنامه‌ها و اولویت‌های سازمان بهزیستی و پاسخ به سوالات نمایندگان و دعوت از معاونان ان سازمان بسیج مستضعفین برای ارائه گزارش عملکرد در حوزه‌های اجتماعی، سازندگی و آسیب های اجتماعی در دستور این کمیسیون قرار دارد.

مدیران عامل بانک‌های دولتی در کمیسیون اقتصادی گزارش می دهند

کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه جلسه کارگروه مالیاتی برای بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه، انتخاب اعضای هیات تحقیق و تفحص از عملکرد بانک‌های دولتی و بانک‌های واگذار شده در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، نشست مشترک با سازمان تعزیرات حکومتی، بررسی گزارش عملکرد و برنامه‌های آتی سازمان و بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از ساختار و عملکرد گروه صنعتی بارز از سال ۱۳۹۰ تاکنون در دستور کار کمیسیون اقتصادی است.

در روز دوشنبه نشست با مدیران عامل بانک‌های دولتی به منظور بررسی آخرین وضعیت عملکرد و برنامه‌های آتی نظام بانکی کشور، بررسی طرح اصلاح قانون اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و نشست اعضای کمیسیون اقتصادی با رییس و مدیران سازمان امور مالیاتی نیز برای این کمیسیون برنامه ریزی شده است.

کمیسیون اقتصادی مجلس در روز سه‌شنبه بررسی گزارش معاون قوه قضاییه درباره مشکلات مالی و مسائل منابع انسانی، ادامه بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه و جلسه هیات رییسه درباره اخبار روز و نحوه رسیدگی به طرح‌ها و لوایح را در دستور کار دارد.

نحوه تشکیل اجتماعات و برگزاری راهپیمایی‌ها در کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها بررسی می‌شود

کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در روز یکشنبه ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران و  همچنین کارگروه بررسی طرح نحوه تشکیل اجتماعات و برگزاری راهپیمایی‌ها را در دستور کار دارد.

در روز دوشنبه هم کارگروه بررسی لایحه تشکیل سازمان مهاجرت اتباع خارجی تشکیل می شود.

این کمیسیون در روز سه‌شنبه  مسائل و مشکلات طرح‌های هادی روستایی را با حضور دستگاه اجرایی بررسی خواهد کرد.

وزیر نیرو در کمیسیون انرژی به سوالات نمایندگان پاسخ می‌دهد

کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در روز یکشنبه نشست مشترکی با رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، عملکرد و نقش هلدینگ‌های های انرژی این مجموعه را بررسی خواهد کرد.

در روز دوشنبه هم ادامه بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان برای اعمال ماده ۲۳۴ قانون آیین‌نامه داخلی درباره قرارداد فروش نفت به شرکت اماراتی کرسنت بررسی می شود.

 کمیسیون انرژی مجلس در روز سه شنبه میزبان وزیر نیرو است تا وی به سوال نمایندگان سوال کننده پاسخ دهد. همچنین بررسی درخواست تعدادی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو در دولت های یازدهم و دوازدهم در دستور کار کمیسیون انرژی قرار دارد.

 لایحه بودجه ۱۴۰۱ در کمیسیون برنامه و بودجه بررسی می‌شود

کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات بررسی طرح اجرای طرح های زیربنایی از طریق تهاتر نفت خام و رسیدگی به لایحه بودجه ۱۴۰۱  را در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه در دستور کار دارد.

 وزرای جهادکشاورزی و نیرو به سوالات نمایندگان پاسخ می‌دهند

وزیر جهاد کشاورزی روز یکشنبه با حضور در کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست به سوالات برخی از نمایندگان پاسخ خواهد داد.

در همین روز جلسه مشترک وزرای نیرو و جهاد کشاورزی برای انتقال آب‌های بین حوضه‌ای با حضور رییس مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

در روز سه‌شنبه هم وزیر نیرو برای پاسخ به سوالات برخی نمایندگان میزبان کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی است.

23231