شهر خبر

دیلانچیان: هدف اصلی تیم ملی شنا حضور قدرتمند در بازی‌های آسیایی است/ مسابقات قهرمانی جهان تدارکاتی نیست


دیلانچیان: هدف اصلی تیم ملی شنا حضور قدرتمند در بازی‌های آسیایی است/ مسابقات قهرمانی جهان تدارکاتی نیست

سرمربی تیم ملی شنا در مسابقات مسافت کوتاه قهرمانی جهان گفت: هدف اصلی تیم ملی هم حضور قدرتمند در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو چین است.

گامر دیلانچیان که قرار است به همراه سینا غلامپور، متین بالسینی و مهرشاد افقری برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان مسافت کوتاه روز دوشنبه به ابوظبی اعزام شود به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان باید ورودی می‌گرفتیم که این سه شناگر موفق به کسب جواز حضور در این مسابقات شدند. افقری در دو ماده و بالسینی و غلامپور هم در یک ماده حد نصاب مورد نیاز برای شرکت در این مسابقات را کسب کردند.

وی افزود: با توجه به اینکه استخر مسافت کوتاه برای تمرینات مرتب و منظم شناگران استاندارد نیست و هدف اصلی تیم ملی حضور قدرتمند در بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو  است، در این مسابقات شرکت می‌کنیم که شناگران رکوردشکنی کرده و به شنای سطح اول دنیا نزدیک شوند و از طرفی پله‌ای برای حضور در بازی‌های آسیایی باشند.

سرمربی تیم ملی شنای ایران در پاسخ به این سوال که همین سه شناگر به بازی‌های آسیایی هانگژو اعزام خواهند شد، گفت: به احتمال زیاد چهار، پنج شناگر را به بازی‌های آسیایی هانگژو اعزام خواهیم کرد. البته تا سال آینده و نزدیک شدن به بازی‌های آسیایی و تا زمان اعلام سهمیه تعداد شناگران در این بازی‌ها از سوی کمیته ملی المپیک، مشخص نیست چند نفر اعزام می‌شوند، اما با توجه به اینکه ما در بخش تیمی هم سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و سایر شناگران سطح خوبی دارند، امیدوارم بتوانیم با تعداد شناگر بیشتر در بازی‌ها شرکت کنیم و در بخش تیمی هم نتایج خوبی به دست آوریم.

وی با تاکید بر این نکته که مسابقات مسافت کوتاه قهرمانی جهانی تدارکاتی نیست، خاطرنشان کرد: این مسابقات قهرمانی جهان مسافت کوتاه است، اما با توجه به اینکه هنوز با شنای جهان فاصله داریم این رقابت‌ها را به عنوان یک مسابقه رسمی کوتاه می‌بینیم که شناگران عملکرد و توانایی خودشان را محک زده، رکوردهای کشور را جابجا کنند و به شناگران نخبه جهان نزدیک شوند. ملی‌پوشان تجربه شنا در میان ورزشکاران خوب جهان را به دست می آورند و با رکوردشکنی‌هایی که انجام می‌دهند فاصله خود را با شنای دنیا کم می‌کنند.

دیلانچیان با بیان این مطلب که شناگران بعد از بازگشت به کشور در مسابقات لیگ شنا شرکت می‌کنند، گفت: مسابقات لیگ شنا از اول دی ماه آغاز خواهد شد و کادرفنی شناگران را در این رقابت‌ها زیرنظر خواهد داشت، چون اردیبهشت ماه مسابقات قهرمانی جهان را در پیش داریم که باید برای کسب ورودی آنها اقدام کنیم و امیدوارم با استعدادها و ملی‌پوشان مستعد در لیگ برای کسب سهمیه قهرمانان جهان اعزام شوند، این امر باعث می‌شود تیم خوبی برای شرکت در بازی‌های آسیایی هانگژو اعزام شود.

 تیم ملی شنا روز دوشنبه 22 آذرماه به مسابقات مسابقات کوتاه قهرمانی جهان اعزام می‌شود و مسابقات هم از روز پنج شنبه 25 آذرماه آغاز و تا 30 آذرماه ادامه دارد.


انتهای پیام/