شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نرخ تورم#دولت#سال گذشته

آمادگی سرمایه گذاران برای بالاترین نرخ تورم در 40 سال گذشته

آمادگی سرمایه گذاران برای بالاترین نرخ تورم در 40 سال گذشته

سرمایه گذاران برای بالاترین نرخ تورم در نزدیک به 40 سال گذشته آماده می شوند. اگر پیش بینی اکثریت درست باشد، آخرین باری که تورم به این اندازه بالا بود، مربوط به سال‌ های اولیه دولت ریگان است.

به گزارش تحریریه، شبکه خبری «سی ان بی سی» گزارش داد: سرمایه گذاران برای بالاترین نرخ تورم در نزدیک به 40 سال گذشته آماده می شوند. اگر پیش بینی اکثریت درست باشد، آخرین باری که تورم به این اندازه بالا بود، مربوط به سال‌ های اولیه دولت ریگان است؛ زمانی که ایالات متحده خود را در میان یک رکود شدید و مداوم یافت.

وزارت کار صبح جمعه شاخص قیمت مصرف کننده ماه نوامبر را منتشر می کند، نظرسنجی که هزینه ده ها کالا را مورد ارزیابی قرار می دهد. این شاخص کالاهای معمولی از جمله بنزین و گوشت چرخ کرده را پوشش می ‌دهد اما به خریدهای دقیق ‌تر مانند سبزیجات منجمد، گیاهان و گل ‌های داخلی و لوازم خانگی نیز می پردازد. طبق برآورد داوجونز، وال استریت انتظار دارد که این شاخص منعکس کننده افزایش 0.7 درصدی در ماه و افزایش 6.7 درصدی نسبت به سال گذشته باشد. پیش ‌بینی می ‌شود بدون احتساب مواد غذایی و انرژی، به اصطلاح شاخص قیمت مصرف کننده اصلی 0.5 درصد به صورت ماهانه و 4.9 درصد به صورت سالانه افزایش یابد.

پایان/