شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#ایران#آمریکا#مریخ

مفتی سرشناس لبنانی:

ایران بر خلاف آمریکا خواهان استقلال و آزادی لبنان است

ایران بر خلاف آمریکا خواهان استقلال و آزادی لبنان است

شیخ احمد قبلان مفتی سرشناس لبنانی با بیان اینکه تضعیف مقاومت از رسیدن به مریخ سخت تر است، تأکید کرد ایران بر خلاف آمریکا همیشه خواهان استقلال، آزادی و پیروزی لبنان بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری العهد، شیخ «احمد قبلان» مفتی سرشناس لبنانی در خطبه های نماز جمعه مسجد امام حسین علیه السلام در منطقه برج البراجنه بیروت گفت: کشور ما امروز در مقابل گزینه های بزرگی قرار گرفته و اوضاع، فاجعه بار است. قواعد بازی در منطقه آشکار شده و بحران به ریشه رسیده است.

وی ادامه داد: تقابل بسیار شدید است و نسخه های بین المللی و منطقه ای، انفجاری و خواهان نابودی کشور هستند. ابرازهای ارسال پیام بین دو طرف نیز به شدت کوبنده شده و با توجه به شرایط اقتصادی، سیاسی، رسانه ای و تحریمی، کشور را به سوی انفجار از داخل پیش می برند و این همان چیزی است که ما باید درباره آن خیلی هوشیار و مراقب باشیم، زیرا افعی ها چیزی جز بازی مسموم نمی فهمند. اولویت اساسی در هر حال و زمان، دفاع و محافظت از لبنان و روند سیاسی آن و تلاش برای نجات دادنش از جهنم جنگ اقتصادی و اجتماعی است.

شیخ قبلان با بیان اینکه لبنان از همان ابتدای شکل گیری به همه مردم این کشور تعلق داشته و همزیستی مسالمت آمیز، ضرورت وجودی و سنگ بنای ماندگاری لبنان است، خطاب به برخی تاجران سیاسی در لبنان گفت: دست از فریبکاری بردارید، زیرا سرمایه گذاری شما بر اهانت به ایران سودی برایتان ندارد و کافی است به یاد بیاورید که آمریکا با متحدان خود چگونه رفتار کرد و آنها را چگونه از چرخ های هواپیما به پایین پرت کرد.

این مفتی سرشناس لبنانی در پایان خطبه خود گفت: رسیدن به مریخ از تضعیف مقاومت آسان تر است. در اینجا به سازمان های به اصطلاح مدنی هشدار می دهم که آنها بازوی توسعه طلبی های آمریکا هستند که عامل ویرانی و کودتاها در جهان است. به برخی ها یادآوری می کنم آنچه ایران به مردم لبنان تقدیم کرد آزادی، استقلال و حمایت از پیروزی های تاریخی است و دستاوردهای آمریکا برای مردم لبنان، اعمال فشار و محاصره، مفلس ساختن و حمایت از جنگ افروزی ها و تجاوز گری های رژیم صهیونیستی است. تفاوت میان رویکرد ایران و آمریکا در قبال لبنان، مانند تفاوت طلا و چوب است.