شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال

هادی طباطبایی در گفتگو با خبر ورزشی:

کم گل خوردن استقلال به تنهایی ضامن قهرمانی‎اش نیست/ باید فکری به حال خط حمله استقلال شود

پیشکسوت تیم استقلال گفت: آمار کم گل خورده استقلال اتفاق خوبی محسوب می‌شود اما زمانی اثرگذار خواهد بود که توازن مناسبی بین گل نخوردن و گل زدن وجود داشته باشد.

کم گل خوردن استقلال به تنهایی ضامن قهرمانی‎اش نیست/ باید فکری به حال خط حمله استقلال شود
خبرورزشی -

فرهاد مجیدی در پایان دیدار مقابل پیکان با اشاره به تعداد کم گل خورده استقلال در ۹ هفته مسابقات لیگ برتر ابراز امیدواری کرد که توان تهاجمی تیمش را هم مانند توان تدافعی آن تقویت کند.

هادی طباطبایی دروازه بان اسبق تیم استقلال در گفت و گو با خبر ورزشی، درباره شرایط این روزهای خط دفاعی استقلال و اهمیت دیدار پیش رو مقابل سپاهان حرف زد.

استقلال با دو گل خورده شرایط خوبی را از نظر ساختار دفاعی در فصل جاری تجربه می‌کند. این موضوع تا چه اندازه می تواند به موفقیت این تیم در این فصل کمک کند؟

گل نخوردن یا کم گل خوردن به تنهایی نمی تواند ضامن موفقیت یک تیم باشد. این خیلی خوب است که آمار گل خورده استقلال کم است ولی در نقطه مقابل، آمار گل زده این تیم هم مطلوب نیست. استقلال در ۸ بازی ۶ گل زد ولی در بازی با پیکان سه گل به ثمر رساند.

مشکل استقلال در ارتباط با کم گل زدن چیست؟

به نظرم نقطه اتصال بین خط هافبک و حمله خوب عمل نمی کند و یا اصلا وجود ندارد. شاید بازیکنان هنوز شناخت کافی از یکدیگر ندارند و یا در ارتباط با محل استقرار هم پیش زمینه ذهنی کافی وجود ندارد که این می تواند به دلیل بازی کم تدارکاتی باشد. اما باید دانست امروزه فوتبال مثل قدیم نیست که فاصله برد و باخت یک امتیاز باشد. امروزه برنده شدن سه امتیازی است و مساوی فرق چندانی با باخت ندارد. استقلال اگر می خواهد از کم گل خوردنش بهره برد باید بین این موضوع و گل زدنش تعادل بوجود بیاورد.

تأثیر مربی ایتالیایی استقلال روی کم‌خوردن از استقلال چقدر است؟

من تمرینات استقلال را ندیده‌ام و نمی‌دانم تقسیم وظایف بین مربیان چیست. ولی قطعا این مربی که از فوتبال ایتالیا در تیم استقلال کار می‌کند و در سطح ملی حضور داشته اثرگذاری اش باید جایی مشخص شود.

بازی با سپاهان را چطور پیش بینی می کنید؟

در هر فصل چند مسابقه اوج تقابل بین تیم ها محسوب می شود. در واقع تیم هایی که مدعی قهرمانی هستند وقتی به هم می رسند اغلب مسابقات قشنگی را رقم می‌زنند که کسل کننده نیست. حتم دارم بازی استقلال و سپاهان هم زیبا از کار در می آید.

چطور؟

با شناختی که از تفکرات نویدکیا دارم و اینکه در جدول، سپاهان بیشتر از استقلال گل زده و از طرفی استقلال هم در این دیدار میزبان است و قطعاً میخواهد امتیازات کامل خانگی اش را به دست بیاورد از این رو هر دو تیم با تفکرات هجومی به میدان می‌روند و هیچ کدام تدافعی نخواهند بود.

اهمیت این پیروزی برای استقلال تا چه اندازه است؟

این مسابقه از آن دست رقابت‌های شش امتیازی است. یک تیم سه امتیاز می‌گیرد و رقیبش در رسیده به قهرمانی سه امتیاز از دست می دهد. همین مسابقات است که بین تیم‌های بالای جدول فاصله ایجاد می کند و برعکس. نتایج چنین دیدارهایی اثرش را در پایان فصل مشخص میکند.