شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نیجریه#شبه

پلیس نیجریه خبر داد؛

۹ شهید در پی حمله شبه نظامیان به مسجدی در نیجریه

۹ شهید در پی حمله شبه نظامیان به مسجدی در نیجریه

پلیس نیجریه از شهادت دستکم ۹ نفر در پی حمله افراد مسلح به مسجدی واقع در استان نیجر واقع در مرکز این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از فرانس ۲۴، پلیس نیجریه از شهادت دستکم ۹ نفر در پی حمله افراد مسلح به مسجدی واقع در استان نیجر واقع در مرکز این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، پلیس نیجریه روز جمعه اعلام کرد که افراد مسلح به مسجدی در نیجر در مرکز نیجریه حمله کرده و ۹ نفر را به شهادت رساندند. این در حالیست که منابع محلی، تعداد شهدا را ۱۶ نفر اعلام کردند.

هنوز گزارشی از افراد یا گروه‌های احتمالی پشت این حمله تروریستی اعلام نشده اما گمان می‌رود گروه‌های شبه نظامی که در زبان محلی به عنوان راهزنان از آنها یاد می‌شود، دست به این حمله تروریستی زده باشند. این شبه نظامیان، طی سال‌های اخیر، استان‌های شمال غربی و مرکزی نیجریه را به وحشت و نا امنی گسترده فرو برده‌اند.

«بالا کوریاس» رئیس پلیس محلی در توضیح این حادثه گفت که مردان مسلح با موتورسیکلت روز چهارشنبه به روستای دورافتاده بعاره در ناحیه ماشگو یورش بردند و در حالی که نمازگزاران مشغول نماز بودند، به سوی مسجد این روستا آتش گشودند.

کوریاس گفت: مهاجمان ۹ نمازگزار مسلمان را در داخل مسجد به شهادت رسانده و تعدادی دیگر را مجروح کردند.

این مقام پلیس گفت که یک تیم مشترک از پلیس و ارتش نیجریه به منطقه اعزام شده و مجروحان به بیمارستانی در نزدیکی محل حادثه منتقل شدند.

یکی از ساکنان این روستا به نام «آمادو هامیسو» گفت که مردم محلی پس از حمله، ۱۶ جسد را از مسجد جمع آوری کردند.

هامیسو به خبرگزاری فرانسه گفت: در مجموع ۱۶ نفر که در مسجد مشغول نماز بودند شهید شدند. ما اجساد آنها را از مسجد بیرون بردیم.

منبع: مهر