شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق#بغداد

واکنش بغداد به اظهار نظر «مکنزی» درباره ادامه حضور نظامیان آمریکایی در عراق


واکنش بغداد به اظهار نظر «مکنزی» درباره ادامه حضور نظامیان آمریکایی در عراق

فرماندهی عملیات مشترک عراق با صدور بیانیه‌ای به اظهار نظر فرمانده های تروریست‌های آمریکایی در غرب آسیا درباره بقای نظامیان آمریکایی واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، فرماندهی عملیات مشترک عراق بیانیه‌ای درباره پایان نقش رزمی نیروهای ائتلاف در عراق صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: نیروهای رزمی ائتلاف بین‌المللی به صورت کامل تا پیش از پایان ماه جاری عراق را ترک خواهند کرد و مطالب منتشر شده توسط برخی رسانه‌ها درخصوص باقی ماندن این نیروها را تکذیب می‌کنیم.

فرماندهی عملیات مشترک عراق افزود: بغداد و واشنگتن بر اساس خروجی گفتگوهای راهبردی و نتایج نشست‌های کمیته‌های فنی که اخیرا برگزار شد، بر سر انتقال نیروهای ائتلاف بین‌المللی که دارای نقش رزمی هستند، به خارج از عراق توافق کردند و پایان ماموریت رزمی این ائتلاف رسما اعلام شد و نیروهای باقی مانده تنها برای حمایت، مشورت‌دهی و توانمندسازی نیروهای امنیتی در عراق حضور خواهند داشت.

در ادامه این بیانیه آمده است: اغلب این نیروها عملا کشور را ترک کرده‌اند و نظامیان باقی مانده نیز طی روزهای آتی از عراق خارج خواهند شد و تنها مجموعه‌ای مستشاران به جای نیروهای سابق برای حمایت از نیروهای امنیتی قهرمان‌مان در کشور خواهند بود.

فرماندهی عملیات مشترک عراق در پایان بار دیگر بر اساس دور پایانی گفتتگوهای راهبردی تاکید کرد که حضور و فعالیت مستشاران منحصرا طبق حاکمیت عراق و قوانین و عٌرف بین‌‌المللی خواهد بود.

پیش از این، ژنرال فرانک مکنزی، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی امریکا موسوم «سنتکام» علیرغم بیانیه رسمی اعلام پایان ماموریت نیروهای رزمی خارجی گفته بود واشنگتن 2500 نیروی کنونی در عراق را در این کشور نگه خواهد داشت.

مکنزی در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس اظهار داشت علیرغم اینکه نقش نیروهای آمریکایی به نقشی غیررزمی تبدیل شده است ما به پشتیبانی هوایی و کمک‌های نظامی دیگر در نبرد عراق علیه گروه تروریستی داعش ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/