شهر خبر

در ادامه حمایت های بین المللی صورت گرفت؛

تصویب پنج قطعنامه به نفع فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل

تصویب پنج قطعنامه به نفع فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل

با وجود مخالفت آمریکا و رژیم صهیونیستی، مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اکثریت آرا پنج قطعنامه به نفع ملت فلسطین تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، مجمع عمومی سازمان ملل با اکثریت آرا پنج قطعنامه به نفع فلسطین تصویب کرد که پرونده آوارگان فلسطینی، سیاست شهرک سازی رژیم صهیونیستی و تحقیق درباره نقض حقوق بشر توسط این رژیم در اراضی اشغالی فلسطین را شامل می شود.

خبرگزاری وفا با بیان این خبر، جزئیات مربوط به این پنج قطعنامه را به شرح زیر اعلام کرد:

قطعنامه نخست مربوط به پرونده تداوم حمایت از آوارگان فلسطینی بود که با رأی مثبت ۱۶۴ کشور تصویب شد و فقط رژیم صهیونیستی با این قطعنامه مخالفت کرد و ۱۰ کشور از جمله آمریکا به آن رأی ممتنع دادند.

قطعنامه دوم فعالیت سازمان «آنروا» را شامل شد که با ۱۶۲ رأی مثبت تصویب شد و رژیم صهیونیستی، آمریکا، کانادا، ماکرونزیا و جزایر مارشال با آن مخالفت کردند و ۶ کشور نیز از رأی دادن خودداری کردند.

قطعنامه سوم در ارتباط با پرونده اموال آوارگان فلسطینی و دارایی های ناشی از آن بود که با ۱۵۹ رأی مثبت تصویب شد، رژیم صهیونیستی و چهار کشور دیگر با آن مخالفت کردند و ۸ کشور نیز به آن رأی ممتنع دادند.

قطعنامه چهارم متعلق به شهرک های صهیونیست نشین در اراضی اشغالی فلسطین بود که با ۱۴۶ رأی موافق، مخالفت رژیم صهیونیستی و شش کشور و ۲۰ رأی ممتنع تصویب شد.

قطعنامه پنجم به عملکرد کمیته ویژه تحقیق اقدام رژیم صهیونیستی به نقض حقوق بشر علیه ملت فلسطین در اراضی اشغالی پرداخت که با موافقت ۸۰ کشور، مخالفت رژیم صهیونیستی و ۱۷ کشور و رأی ممتنع ۷۳ کشور تصویب شد.