شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن#مقامات

سامانه دفاع هوایی یمن فعال شده / پایان سریع جنگ یمن تنها گزینه ریاض


سامانه دفاع هوایی یمن فعال شده / پایان سریع جنگ یمن تنها گزینه ریاض

روند تحولات میدانی جنگ به ویژه در جبهه مأرب به گونه‌ای است که مقامات ریاض باید هرچه سریعتر در راستای پایان دادن به جنگ علیه یمن حرکت کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، المیادین در گزارشی با اشاره به آزادسازی قریب الوقوع مأرب این سئوال را مطرح کرده است که آیا سعودی به جنگ در یمن پایان خواهد داد؟

عربستان مرحله سرنوشت ساز و حساسی را پشت سر می‌گذارد و نیاز به تصمیم سریع و جسورانه برای توقف این جنگ و یافتن راهکار سیاسی نیاز دارد.

المیادین با اشاره به تحولات میدانی در جبهه مأرب و نزدیک شدن نیروهای صنعا به دروازه‌های این شهر راهبردی گزارش داد: نکته قابل توجه سرنگونی بسیاری از پهپادهای سعودی است که تاکنون شمار زیادی از آنها به دست پدافند هوایی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن سرنگون شده‌اند.

ماموریت این پهپادهایی که به دست نیروهای صنعا سرنگون شده‌اند، شناسایی و مراقبت از جبهه دفاع از مأرب بود که به نظر می‌رسد دیگر دشمن سعودی توان آنرا ندارد.

این موضوع را در جبهه البلق الشرقی مشاهده کردیم که تحرکات هوایی سعودی مانع از پیشروی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نشد و به عبارت دیگر نیروی هوایی ائتلاف سعودی هم ناکارآمد شده است.

کاهش میزان رصد و مراقبت هوایی دشمن فقط محدود به جبهه البلق الشرقی یا جبهه جنوبی مأرب نیست بلکه شامل همه خطوط مقدم در مأرب است.

این به علت عملکرد موفق سامانه دفاع هوایی یمن است که اخیرا به شکل گسترده در جنگ فعال شده است و هنوز زوایای آن ناشناخته است و«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن از آن به عنوان سلاح مناسب نام می‌برد.

در بُعد بین المللی به ویژه روابط دشمن سعودی با آمریکایی‌ها و برخی کشورهای غربی حامی آن، مخالفت‌ها با تجهیز سعودی به سلاح هجومی فزاینده شده است به طوری که مخالفت‌ها در کنگره آمریکا با اجرای قراردادهای نظامی امضا شده با ریاض در زمینه فروش موشک‌های هوا به هوا و تجهیزات نظامی دیگر به ارزش 650 میلیون دلار، بیشتر شده است.

حرکت مشابهی در کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، آلمان و انگلیس وجود دارد و مسئولان این دولت‌ها در تجهیز سعودی و امارات به سلاح و تجهیزات نظامی ویران کننده یمن و شهادت و زخمی شدن دهها هزار نفر از افراد بی‌گناه یمنی، مسئول هستند.

المیادین در پایان نوشت: با توجه به شواهد میدانی و نظامی و راهبردی که بر روند جنگ یمن سایه انداخته است و فشاری که به رهبران جنگ افروز ائتلاف سعودی وارد می‌شود و نیز تغییر آشکار در مواضع بیشتر یمنی‌ها به ویژه آنانی که ائتلاف ریاض در آغاز جنگ به آنها تکیه کرده بود؛ به نفع عربستان است که هرچه زودتر جنگ یمن را متوقف کند.

انتهای پیام/