شهر خبر

وزیر بهداشت: ۲۰۵ پرستار در دوره کرونا به شهادت رسیدند

وزیر بهداشت: ۲۰۵ پرستار در دوره کرونا به شهادت رسیدند

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: در دوران همه گیری ویروس کرونا ۲۰۵ نفر از مدافعان سلامت به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که نیمی از شهدای مدافع سلامت از جامعه پرستاری است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از وبدا، دکتر بهرام عین اللهی در نشست با جمعی از پرستاران خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در همه گیری ویروس کرونا، جامعه پزشکی و پرستاران نمره بسیار خوبی را دریافت کردند و صحنه های بی نظیری از فداکاری و ایثارگری را در خدمات رسانی به بیماران خلق کردند.

وی افزود: در نظام سلامت، گروه های مختلفی در حوزه های مختلف تشخیصی، درمانی، توانبخشی در حال خدمات رسانی هستند اما پرستاران ارزش ویژه ای در نظام سلامت دارند و علت آن این است که پرستاران با بیمار عجین می شوند و حضورشان در بالین بیمار، ۲۴ ساعته و مستمر است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: این امر افتخاری برای جامعه پرستاری است که توانسته اند به درجه بالایی از ارزش ها نائل شوند. در نظام سلامت و بیمارستان ها، پزشکان، تنها در زمان ویزیت بر بالین بیمار حاضر می شوند و این در حالی است که حضور پرستاران در کنار بیمار مستمر و ۲۴ ساعته است.

وی تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم به سمتی حرکت کنیم که تفاوتی میان بیمارستان های خصوصی و دولتی در رسیدگی به بیماران وجود نداشته باشد. بیشتر مراجعین به مراکز درمانی دولتی، افراد با درآمد متوسط و پایین هستند و بیمارانی که از سطح درآمد بالایی برخوردار هستند به بیمارستان های خصوصی مراجعه می کنند  و انتظار می رود، بیمارستان های دولتی همانند بیمارستان های خصوصی در رسیدگی به بیمار عمل کنند.

وزیر بهداشت در ادامه گفت: بحث روانی ارتباط با بیمار از خود درمان بیماری بالاتر است و اعتمادی که بیمار به سیستم درمانی پیدا می کند می تواند در روند درمانی بسیار موثر باشد. سلامت معنوی باید در دانشگاه های علوم پزشکی مورد توجه قرار گیرد و در این راستا زیر بناهای بسیار قوی و غنی در فرهنگ کشورمان وجود دارد که باید از این موضوع حداکثر استفاده را نمود.

۴۷۲۳۱