به گزارش برنا از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)؛ مجمع عمومی سازمان ملل متحد تأکید کرد که اقداماتی که رژیم اشغالگر اسرائیل با هدف تغییر ماهیت و وضعیت حقوقی جولان سوریه انجام می‌دهد یا انجام خواهد داد، باطل و بی‌اثر بوده و نقض آشکار قانون حقوق بین الملل است.

۱۴۹ کشور به قطعنامه با عنوان «جولان اشغالی سوریه» رای مثبت دادند و در مقابل رژیم اشغالگر صهیونیستی و آمریکا به این قطعنامه رای منفی دادند و رأی ۲۳ کشور نیز به این قطعنامه ممتنع بود.

این قطعنامه از اسرائیل، به عنوان یک نیروی اشغالگر می خواهد تا تصمیمات مربوط به جولان اشغالی سوریه، به ویژه قطعنامه شماره ۴۹۷ شورای امنیت سال ۱۹۸۱ را که در آن تأکید شده است که تصمیم این رژیم برای تحمیل قوانین و صلاحیت خود بر جولان اشغالی سوریه باطل و فاقد اثر حقوقی بین المللی است، اجرا کند.

قطعنامه مذکور همچنین از اسرائیل خواست فوراً تصمیمات خود را لغو کند و تغییر چهره شهری، ترکیب جمعیتی و وضعیت حقوقی جولان اشغالی سوریه و بویژه شهرک سازی را متوقف سازد.

در این قطعنامه تاکید شده است که تمامی اقداماتی که اسرائیل، قدرت اشغالگر، با هدف تغییر ماهیت و وضعیت حقوقی جولان اشغالی سوریه انجام داده یا قرار است انجام دهد، باطل بوده و نقض آشکار حقوق بین الملل و کنوانسیون ژنو مربوط به حمایت از غیرنظامیان مؤرخ ۱۹۴۹ میلادی که در زمان جنگ است و هیچ اثر قانونی ندارد.

این دومین قطعنامه سازمان ملل متحد درخصوص محکومیت رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی سوریه است، چند روز پیش نیز سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای را تصویب کرد و از رژیم اشغالگر صهیونیستی خواست به طور کامل از جولان اشغالی سوریه تا خط ۴ ژوئن ۱۹۶۷ عقب نشینی کند.

در آن قطعنامه نیز۹۴ کشور به آن رأی مثبت، ۷ عضو  از جمله رژیم صهیونیستی به آن رأی منفی دادند و ۶۹ کشور نیز رأیشان به این قطعنامه ممتنع بود.

​انتهای پیام/