شهر خبر
یازدهمین سفر استانی دولت سیزدهم| در حال تکمیل

رئیس‌جمهور: مشکلات پرداخت‌ها و معوقات پرستاران باید حل شود/ تأکید آیت‌الله رئیسی بر کاهش آمار بیکاری در استان لرستان

رئیس جمهور در یازدهمین سفر استانی خود در استان لرستان ضمن بازدید از کارخانه یخچال‌سازی بوژان لرستان بر فعالیت این کارخانه با تمام ظرفیت تاکید کرد.
خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در یازدهمین سفر استانی دولت سیزدهم وارد استان لرستان شد.

آیت‌الله رئیسی در بدو ورود به استان لرستان در فرودگاه خرم‌آباد ضمن تبریک ولادت حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) و گرامیداشت شهدای استان لرستان گفت: توفیقی برای من است که در جمع مردم لرستان باشم و دوست داشتم در شهر‌های مختلف این استان و اجتماعات مردمی حضور پیدا می‌کردم، اما شرایط کرونایی مانع حضور در اجتماعات مردمی می‌شود.

رئیس جمهور با اشاره به دیدار با اقشار مختلف مردم، حضور در شورای اداری استان و سرکشی از برخی واحد‌های نیمه تعطیل صنعتی این استان گفت: متاسفانه در این استان علی رغم ظرفیت‌های زیر ساختی خوبی که دارد واحد‌های صنعتی نیمه تعطیل یا تعطیل شده است در حالی که نیاز به کار در این استان وجود دارد. این شرایط به شدت ما را رنج می‌دهد.

آیت الله رئیسی بیان داشت: ظرفیت‌های بسیاری در این استان وجود دارد، اما در این استان پسران و دختران تحصیل کرده زیادی داریم که بیکاری آن‌ها را رنج می‌دهد.

دکتر رئیسی در مورد محور برنامه‌های سفر خود به استان لرستان گفت: در این سفر موانع و مشکلات را بررسی کنیم و پیگیری می‌شود تا از بیکاری در استان بکاهیم و ظرفیت‌های استان بکارگیری شود.

 

رئیس‌جمهور: مشکلات پرداختها و معوقات پرستاران باید حل شود
۱۴۰۰/۰۹/۱۹ - ۱۱:۱۷

رئیس‌جمهور در دیدار با جمعی از پرستاران لرستان بر حل مشکلات پرداخت‌ها و معوقات پرستاران تاکید کرد.

اهتمام دولت برای حل و فصل دغدغه‌ها و مشکلات کادر بهداشت و درمان
۱۴۰۰/۰۹/۱۹ - ۱۱:۰۲

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در جریان سفر به استان لرستان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد، با تبریک ولادت حضرت زینب (سلام‌الله علیها) و روز پرستار به پرستاران و کادر درمان این بیمارستان، از فداکاری و تلاش آنان قدردانی کرد.

رئیس جمهور با تجلیل از صبر، ایثار و فداکاری پرستاران در روند درمان بیماران اظهار داشت: کادر بهداشت و درمان کشور به ویژه پرستاران در جریان مواجهه با بیماری کرونا خوش درخشیدند و جان خود را در طَبق اخلاص گذاشتند و این ایثار و فداکاری که از خود نشان دادند بسیار ارزشمند است.

دکتر رئیسی همچنین بر اهتمام دولت نسبت به حل و فصل دغدغه‌ها و مشکلات کادر بهداشت و درمان تاکید کرد.

تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن شرایط ثبت جهانی فلک‌الافلاک
۱۴۰۰/۰۹/۱۹ - ۱۰:۳۲

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در جریان سفر به استان لرستان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف قلعه فلک‌الافلاک از نزدیک در جریان ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری این مجموعه قرار گرفت.

رئیس جمهور بر ضرورت آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک به عنوان یکی از مشکلات این مجموعه تاریخی- فرهنگی تاکید کرد و گفت: قلعه فلک‌الافلاک از آثار تمدنی و مدنیت مردم این خطه است و باید به خوبی نگهداری و معرفی شود.

دکتر رئیسی خاطرنشان کرد: دولت برای ترمیم و نگهداری آثار تاریخی اعتبار مناسبی در نظر گرفته است و با توجه به اینکه میراث تاریخی و فرهنگی گنجینه‌های پرارزشی هستند، لذا باید برای نسل‌های آینده به خوبی نگهداری شوند.

همچنین در این بازدید مدیرکل میراث فرهنگی و فرمانده سپاه استان توضیحاتی در مورد آزادسازی حریم قلعه فلک الافلک ارائه کردند و رئیس جمهور هم بر لزوم تسهیل در آزادسازی حریم این قلعه تاریخی برای ثبت جهانی تاکید کرد.

رئیس‌جمهور از کارخانه یخچال‌سازی بوژان لرستان بازدید کرد/ تأکید آیت‌الله رئیسی بر کاهش آمار بیکاری در استان لرستان

بازدید رئیس جمهور از کارخانه یخچال‌سازی بوژان لرستان
۱۴۰۰/۰۹/۱۹ - ۰۹:۳۵

دکتر رئیسی بلافاصله پس از ورود به خرم‌آباد در کارخانه نیمه فعال یخچال‌سازی بوژان لرستان حضور یافت و در گفت‌وگو با مسئولین و کارگران این کارخانه در جریان ظرفیت‌ها و مشکلات این مجموعه تولیدی قرار گرفت.

رئیس جمهور در این بازدید با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی مدیران کارخانه یخچال‌سازی بوژان مبنی بر اینکه با یک پنجم ظرفیت فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: در حالی که این مجموعه از تمام ظرفیت‌های لازم برخوردار است لازم است مسئولین استان با جدیت پیگیری کنند تا ظرفیت این کارخانه به طور کامل فعال شود.
 
در این بازدید تعدادی از کارگران از نزدیک مشکلات و دغدغه‌های خود را با رئیس جمهور در میان گذاشتند.
 
بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های زیربنایی استان، دیدار با نخبگان، جانبازان، خانواده شهدا، ایثارگران و قشر‌های مختلف مردم، شرکت در جلسه شورای اداری و نشست خبری از مهم‌ترین برنامه‌های سفر رئیس جمهور به استان لرستان خواهد بود.

آیت‌الله رئیسی را در این سفر، رئیس دفتر رئیس جمهور، معاون اجرایی و وزرای نیرو، جهاد کشاورزی، ورزش وجوانان و تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراهی می‌کنند.

 

رئیس‌جمهور از کارخانه یخچال‌سازی بوژان لرستان بازدید کرد/ تأکید آیت‌الله رئیسی بر کاهش آمار بیکاری در استان لرستان