شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#قیمت نفت#جدید#کرونا

آسیا عجله‌ای برای خرید نفت اضافی از عربستان ندارد


آسیا عجله‌ای برای خرید نفت اضافی از عربستان ندارد

بالا رفتن قیمت نفت خام عربستان برای خریداران آسیایی و کاهش تقاضا به خاط شیوع نوع جدید کرونا باعث شده پالایشگاه های آسیا به قراردادهای خود اکتفا کرده و تقاضایی برای عرضه نفت بیشتر از عربستان نداشته باشند.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، قیمت بالای نفت عربستان برای تحویل در ماه ژانویه، تقاضای پایین‌تر نفت به‌خاطر بی‌ثباتی‌های به‌وجودآمده از انتشار نوع جدید ویروس کرونا، سخت‌گیری‌های چین در مورد اقدامات غیرقانونی پالایشگاه‌های مستقل آن و فصل تعمیر و نگهداری پالایشگاه‌ها که از سه‌ماهه اول 2022 آغاز می‌شود، باعث شده پالایشگاه‌های آسیا تمایلی به خرید نفت خام اضافی برای بارگیری در ماه ژانویه نداشته باشند.
پالایشگاه‌های بزرگ‌ترین منطقه مصرف‌کننده نفت دنیا تقاضایی برای عرضه مازاد نفت از سوی بزرگ‌ترین صادرکننده نفت دنیا یعنی عربستان ندارند و به همان قراردادهای بلندمدت قبلی اکتفا کرده‌اند.

گلدمن ساچز: عکس‌العمل بازار نفت به اومیکرون اغراق‌آمیز است

پالایشگاه‌های آسیا معمولاً در شرایط تقاضای بالا و قیمت پایین نفت عربستان، از این کشور تقاضای عرضه مازاد می‌کنند.
اما عربستان در ماه جاری میلادی با اطمینان از تقاضای بالای آسیا علی‌رغم بی‌ثباتی‌های موجود در مورد نوع جدید ویروس کرونا، قیمت رسمی فروش نفت خام سبک عرب را به بالاترین رقم طی دوساله گذشته رساند.
نفت سبک عرب در ماه آینده میلادی 60 سنت بالاتر از ماه جاری به خریداران آسیایی فروخته خواهد شد،یعنی 3٫30 دلار در هر بشکه گران‌تر از شاخص عمان/دوبی. این قیمت بیشترین افزایش قیمت نفت عربستان نسبت‌به این شاخص از 2020 یعنی چند ماه قبل‌از آغاز همه‌گیری کرونا بوده‌است.
انتهای پیام/5