شهر خبر
در وزارت کشور انجام می‌شود؛

فعالیت‌های توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهری سازماندهی می‌شود

کدخبر: 460578
اقتصادنیوز: معاون عمرانی وزیر کشور اظهار کرد: سازمان‌دهی فعالیت‌های مرتبط با توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهری و مدیریت پسماند در وزارت کشور انجام می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، مهدی جمالی نژاد رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: در قرارگاه عملیاتی توسعه و تأمین ناوگان و تجهیزات مدیریت شهری و روستایی کشور امور مرتبط با توسعه ناوگان و تجهیزات حمل و نقل عمومی شهری، توسعه تجهیزات مدیریت شهری و روستایی و تقویت مدیریت پسماند بررسی و ضمن ارزیابی و آسیب شناسی اقدامات صورت گرفته در همکاری با دستگاه‌های مرتبط، راهکارهای اجرایی جدیدی اتخاذ و اجرایی خواهد شد.

وی افزود: قرارگاه تلاش می‌کند ضمن شناسایی دقیق مسائل، نیازها و ملزومات مناطق مختلف کشور با استفاده از ظرفیت‌های پیش بینی شده در ردیف‌های اعتباری بودجه‌ای برای تحقق وظایف و مأموریت‌های محوله بهره گیری نماید. بنابراین از استانداری‌ها، شهرداری‌ها، دهیاریها و شوراها انتظار داریم، خواسته‌ها، پیشنهادهای اجرایی، ابتکارات و نوآوری‌های موجود در استان‌ها و شهرها و روستاها را به قرارگاه منعکس و با تعامل و همکاری مؤثر خود به پویایی و انجام اقدامات فراگیر و مؤثر آن کمک نمایند.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به اینکه مدیریت بهینه و مطلوب پسماندها بویژه در استان‌های ساحلی شمالی همواره از انتظارات مردم و از دغدغه‌های مسؤولان بوده، تصریح کرد: خوشبختانه نگاه خوب و آینده نگرانه به رفع اصولی مشکلات این بخش هم در دولت و هم در مجلس وجود دارد.

جمالی نژاد اضافه کرد: قطعاً پیشنهادهای کاربردی و منتخب ارسال شده در فرایند تأمین اعتبار هم از سوی مجلس و هم در دولت مورد توجه قرار خواهند گرفت.

شایان ذکر است در جریان سفر اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی و دکتر جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور به استان گیلان از برخی مراکز مدیریت پسمانده استان بازدیدهایی صورت گرفت و در نشست‌های کاری با فرمانداران و شهرداران و اعضای شوراها مدر خصوص مسائل و مشکلات موجود تبادل نظر صورت گرفت و در انتها نشست مشترکی هم با استاندار و مسؤولان استانی تشکیل شد.