شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سیگار

سیگار کشیدن در این کشور ممنوع می‌شود

نیوزیلند با این استدلال که تلاش‌ها برای جلوگیری از استعمال دخانیات زمان زیادی طول کشیده است، در نظر دارد در یکی از سختگیرانه‌ترین ممنوعیت‌ها در صنعت تنباکو، خرید سیگار را برای جوانان ممنوع کند.

جهان

به گزارش تازه‌نیوز، در بخشی از پیشنهادی که روز پنجشنبه اعلام شد افراد ۱۴ ساله و کمتر در سال ۲۰۲۷ هرگز اجازه نخواهند داشت در این کشور پنج میلیون نفری سیگار خریداری کنند، تعداد خرده فروشان مجاز به فروش تنباکو نیز محدود می‌شود و سطح نیکوتین در همه محصولات کاهش خواهد یافت.

به گزارش رویترز، بر اساس آمار دولتی، در حال حاضر، ۱۱.۶ درصد از کل مردم نیوزیلند بالای ۱۵ سال سیگار می‌کشند، رقمی که در میان بزرگسالان بومی مائوری ۲۹ درصد است.
دولت قرار است این لایحه را در ژوئن سال آینده به پارلمان این کشور ارائه دهد تا این لایحه تا پایان سال ۲۰۲۲ به قانون تبدیل شود.
سپس این محدودیت‌ها از سال ۲۰۲۴ به صورت مرحله به مرحله آغاز خواهند شد که با یک کاهش شدید در تعداد فروشنده‌های مجاز آغاز می‌شود و با کاهش سطح نیکوتین در محصولات در سال ۲۰۲۵ ادامه می‌یابد تا در سال ۲۰۲۷ نسل “بدون سیگار” ایجاد شود.
این اقدامات موجب خواهد شد که صنعت خرده فروشی تنباکو در نیوزیلند به یکی از محدودترین‌ها در جهان پس از کشور بوتان که در آن فروش سیگار کاملا ممنوع است، تبدیل شود.
مقامات بهداشت و درمان نیوزیلند از این اقدام استقبال کردند، اما خرده فروشان از تاثیر آن بر کسب و کارشان ابراز نگرانی می‌کنند و درباره ظهور بازار سیاه در این زمینه هشدار دادند.
استعمال دخانیات در نیوزیلند سالانه منجر به کشته شدن پنج هزار نفر می‌شود که به یکی از مهمترین علل مرگ قابل پیشگیری در این کشور تبدیل شده است. به گفته دولت این کشور، از هر پنج سیگاری در این کشور، چهار نفر قبل از ۱۸ سالگی به سیگار کشیدن روی آورده اند.