شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نیم فصل#اسپانیا#خوزستان

جواد نکونام: هیچ فشاری روی کادرفنی وجود ندارد

مجبورم تا نیم فصل ادامه بدهم/ شرایط این تیم مورد تایید من نیست/ هیچ وقت در یک تیم معمولی کار نمی‌کنم

سرمربی تیم خوزستان گفت: در اسپانیا مثالی داشتیم که می‌گفت بدنسازی مثل بنزینی است که در باک ماشین ریخته می‌شود. اگر بدن جان نداشته باشد هرچه جلوتر می‌روید احساس خطر می‌کنید.

جواد نکونام
خبرورزشی -

جواد نکونام در نشست خبری پیش از دیدار فولاد مقابل نساجی، گلایه‌هایی از شرایط فنی تیم فولاد خوزستان داشت. بخش هایی از صحبت‌های سرمربی فولاد خوزستان را بخوانید:

*می‌دانیم بازی سخت و سنگینی داریم. در فوتبال ایران کیفیت تیم‌ها و بازیکنان به هم نزدیک شده است. فردا باید با تمرکز بالا و فعل خواستن وارد زمین شویم تا موفق باشیم. شرایط فعلی تیم شرایطی نیست که مدنظر من باشد.

*با اینکه شرایط فولاد الان مورد تأیید من نیست، ولی خوشحالم که با این بچه‌ها کار می‌کنم. این بازیکنان نشان داده‌اند که توانایی بالایی دارند. با توجه به اینکه بازی‌ها فشرده است، بیشترین ضربه را تیم ما می‌خورد چون پنجره نقل‌وانتقالاتی‌مان بسته بوده است و زمانی برای اضافه کردن بازیکن به تیم نداشته‌ایم. مانند فصل گذشته اما انگیزه زیادی داریم و امیدواریم فردا هم با دست پر زمین را ترک کنیم.

*در اسپانیا مثالی داشتیم که می‌گفت بدنسازی مثل بنزینی است که در باک ماشین ریخته می‌شود. اگر بدن جان نداشته باشد هرچه جلوتر می‌روید احساس خطر می‌کنید. باید باک فولِ بنزین باشد تا بتوانیم ادامه دهید. همیشه در این دو سال با حضور مربی اسپانیایی که در اوساسونا هم کنار من بوده است، دیدید که شرایط بدنی ما تا آخر فصل فوق‌العاده بوده است. حتی هر چه جلوتر می‌رفتیم وضعیت بدنی بازیکنان بهتر هم می‌شد.

*هر مربی تفکر خاص خودش را دارد، ولی شرایطی که من در بدنسازی در نظر می‌گیرم برای یک فصل پرفشار است. آمادگی داریم که شرایط برای ما سخت‌تر هم شود. برنامه بازی‌ها طوری است که به صراحت می‌گویم تنها تیمی که از این بابت (فشردگی مسابقات) ضرر می‌کند، تیم فولاد است،‌ چون تعداد بازیکنان محدودی داریم.

*هیچ فشاری روی کادرفنی وجود ندارد، با بودن تیم‌های دیگر که پنجره باز داشتند و توانستند بازیکنان خوب بگیرند و مدعی هستند. در کنار آنها ببینید در فوتبال ما تیم‌هایی هستند که حداقل دو برابر ما سرمایه‌گذاری کردند، ولی نه سهمیه گرفتند و نه توانستند قهرمانی کسب کنند. فوتبال همه‌اش بازیکن و پول نیست، ولی هواداران ما قطعاً می‌دانند که در حدود سه سالی که در خدمت باشگاه بزرگ فولاد بودم، قطعاً این اعتماد به من وجود دارد که بازیکنان باکیفیتی می‌گیرم و بازیکنان اینجا باید برای فولاد زحمت بکشند و قدر فولاد را بدانند. ما مجبوریم تا نیم‌فصل ادامه بدهیم و در نیم‌فصل قطعاً تیم را تقویت می‌کنیم. آدمی نیستم که در یک تیم معمولی کار کنم.