به گزارش برنا، جواد نکونام، سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان، در نشست خبری پیش از دیدار مقابل نساجی مازندران اظهار داشت: می‌دانیم بازی سخت و سنگینی داریم. در فوتبال ایران کیفیت تیم‌ها و بازیکنان به هم نزدیک شده است. فردا باید با تمرکز بالا و فعل خواستن وارد زمین شویم تا موفق باشیم. شرایط فعلی تیم شرایطی نیست که مدنظر من باشد.

وی افزود: با اینکه شرایط فولاد الان مورد تأیید من نیست، ولی خوشحالم که با این بچه‌ها کار می‌کنم. این بازیکنان نشان داده‌اند که توانایی بالایی دارند. با توجه به اینکه بازی‌ها فشرده است، بیشترین ضربه را تیم ما می‌خورد چون پنجره نقل‌وانتقالاتی‌مان بسته بوده و زمانی برای اضافه کردن بازیکن به تیم نداشته‌ایم. مانند فصل گذشته اما انگیزه زیادی داریم و امیدواریم فردا هم با دست پر زمین را ترک کنیم.

سرمربی تیم فوتبال فولاد با اشاره به شرایط بدنی شاگردانش خاطرنشان کرد: در اسپانیا مثالی داشتیم که می‌گفت بدنسازی مثل بنزینی است که در باک ماشین ریخته می‌شود. اگر بدن جان نداشته باشد هرچه جلو‌تر می‌روید احساس خطر می‌کنید. باید باک فولِ بنزین باشد تا بتوانیم ادامه دهید. همیشه در این دو سال با حضور مربی اسپانیایی که در اوساسونا هم کنار من بوده است، دیدید که شرایط بدنی ما تا آخر فصل فوق‌العاده بوده است. حتی هر چه جلو‌تر می‌رفتیم وضعیت بدنی بازیکنان بهتر هم می‌شد.

وی ادامه داد: سال گذشته کار‌مان فوق‌العاده بود و من این کار را در نساجی هم انجام دادم. در این تیم در نیم‌فصل اول رتبه خوبی کسب کردیم، ولی در نیم‌فصل دوم برای کار بدنی که کردیم توانستیم بهتر ظاهر شویم. هر مربی تفکر خاص خودش را دارد، ولی شرایطی که من در بدنسازی در نظر می‌گیرم برای یک فصل پرفشار است. آمادگی داریم که شرایط برای ما سخت‌تر هم شود. برنامه بازی‌ها طوری است که به صراحت می‌گویم تنها تیمی که از این بابت (فشردگی مسابقات) ضرر می‌کند، تیم فولاد است،‌ چون تعداد بازیکنان محدودی داریم.

نکونام تصریح کرد: شما می‌توانید از بازیکنان آکادمی و جوان استفاده کنید، ولی در صورتی که به نتایجی که در لیگ در آن سال به دست می‌آید توجه نکنید و برای سال‌های آینده برنامه‌ریزی کنید. مثلاً تیم بارسلونا اگر بازیکن تاپ نخرد باید از بازیکنان آکادمی‌اش استفاده و در لیگ حضور پیدا کند تا برای سال‌های آینده برداشت کند. در فوتبال ایران نیز همینطور است. اگر قرار باشد هم سرمایه‌گذاری کنید و هم اینکه نتیجه بگیرید باید بازیکنان تاپ داشته باشید، بازیکنانی که می‌توانند در لحظه نتیجه بازی را عوض کنند، اما اگر قرار است از بازیکنان جوان استفاده شود، باید فقط در لیگ با یک رتبه خوب کار را تمام کنید. این باید تصمیم‌گیری شود که ما کدام را می‌خواهیم. تیمی که مدنظر من است، تیمی است که باید زحمت بکشد و تلاش کند و در آخر هر تصمیمی گرفته شود، مشکلی وجود نخواهد داشت.

سرمربی تیم فولاد با اشاره به آخرین وضعیت بازیکنان مصدوم تیمش یادآور شد: مصدومانی که داریم، در این شرایط خیلی به ما زحمت می‌زنند، ولی می‌دانید من در این سه سال نگرانی از این بابت نداشته‌ام. هر بازیکنی در تیم مصدوم شود بازیکنان دیگر را جایگزین می‌کنیم و بهترین عملکرد را خواهند داشت، چون نفر برای ما اهمیت ندارد و تنها تیم مهم است.

وی در واکنش به این موضوع که روی کادر فنی فولاد فشار وجود دارد، خاطرنشان کرد: فشاری روی ما وجود ندارد، با بودن تیم‌های دیگر که پنجره باز داشتند و توانستند بازیکنان خوب بگیرند و مدعی هستند. در کنار آنها ببینید در فوتبال ما تیم‌هایی هستند که حداقل دو برابر ما سرمایه‌گذاری کردند، ولی نه سهمیه گرفتند و نه توانستند قهرمانی کسب کنند. فوتبال همه‌اش بازیکن و پول نیست، ولی هواداران ما قطعاً می‌دانند که در حدود سه سالی که در خدمت باشگاه بزرگ فولاد بودم، قطعاً این اعتماد به من وجود دارد که بازیکنان باکیفیتی می‌گیرم و بازیکنان اینجا باید برای فولاد زحمت بکشند و قدر فولاد را بدانند. ما مجبوریم تا نیم‌فصل ادامه بدهیم و در نیم‌فصل قطعاً تیم را تقویت می‌کنیم.

نکونام گفت: یکی از  صحبت‌هایی که از روز اول داشتم، تقویت تیم برای حضور قدرتمند در لیگ قهرمانان آسیاست. من اصلاً دوست ندارم در باشگاهی کار کنم که آن تیم نخواهد برای جایگاهی تلاش کند. من آدمی نیستم که در یک تیم معمولی کار کنم، من باید باشگاهم و اطرافیانم برای موفقیت بجنگند حتی اگر یک پله صعود باشد. تا نیم‌فصل باید کار را جلو ببریم و با توجه به مصدومیت‌های پرشماری که داریم در نیم‌فصل تیم‌مان را تقویت کنیم. تیم ما تیم خوب و زورداری است و نیاز به یکسری نفرات داریم که تا نیم‌فصل جلو برویم و در نیم‌فصل دوم عملکرد بهتری خواهیم داشت و هم مصدومان کمتری و بازیکنان جدیدی که به ما اضافه خواهند شد به ما کمک خواهند کرد. هر بازیکنی هم که زحمت بکشد در کنار ما خواهد بود و هر کسی هم که زحمت نکشد در نیم‌فصل از جمع ما جدا خواهد شد.

انتهای پیام//