شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یادداشت تفاهم#امارات#جدید

امضای یادداشت تفاهم جدید میان امارات و رژیم صهیونیستی


امضای یادداشت تفاهم جدید میان امارات و رژیم صهیونیستی

یادداشت تفاهمی با هدف تقویت روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی و با حضور جرد کوشنر امضا شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک سازمان آمریکایی یادداشت تفاهمی را با سازمان ابتکار عمل «شراکه» در ابوظبی با هدف تقویت قراردادهای تاریخی که در تابستان گذشته به برقراری روابط بین رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی کمک کرد، امضا کردند.

پایگاه خبری عربی 21 نوشت: این مؤسسه توسط «جرد کوشنر» مشاور و داماد « دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا تأسیس شد که مؤسسه صلح توافق ابراهیم نام دارد.

این موسسه در بیانیه‌ای اعلام کرد که هدف از این توافق همکاری‌های متقابل و تقویت روابط اقتصادی و فرهنگی بین کشورهایی است که با رژیم اشغالگر اسرائیل روابط ایجاد کرده‌اند و راه‌های تقویت این معاهده را پیگیری می‌کند.

تفاهم نامه همکاری از سوی «رابرت گرنوای» مدیر اجرایی موسسه صلح توافقنامه ابراهیم  ​​در ابوظبی پایتخت امارات، با «آمیت دری» صهیونیستی و «ماجد السراح» اماراتی بنیانگذاران سازمان ابتکارعمل شراکه با حضور جرد کوشنر امضا شد.

به گزارش شبکه آمریکایی «الحره» السراح  گفت:«هدف این یادداشت تفاهم کمک به گسترش صلح است و مؤسسه صلح  توافق‌نامه ابراهیم بازیگر اصلی در ادامه ترویج این توافقات تاریخی خواهد بود».

امارات و رژیم صهیونیستی در 13 آگوست گذشته به توافق برای عادی‌سازی روابط با یکدیگر رسیده و در نیمه سپتامبر گذشته در کاخ سفید با حضور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا،این توافقنامه به صورت رسمی به امضا رسید.
از زمان اعلام توافق میان امارات و رژیم صهیونیستی، بسیاری از شرکت‌ها و مؤسسات اماراتی به توافقات بسیاری با اسرائیل دست یافته‌اند.پس از توافق رسمی امارات با رژیم صهیونیستی در راستای عادی‌سازی روابط، سفرهای متعددی از سوی مقامات و همچنین گردشگران اسرائیلی به امارات و بالعکس انجام شده است.

عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی واکنش گسترده مسلمانان جهان را در پی داشته و این اقدام را خیانت به آرمان فلسطین دانسته‌اند.

انتهای پیام/