به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛  محمد اسماعیل پور تهیه کننده برنامه «پارسی گویان» گفت: دنیای واژگان فارسی ، دنیای بیکرانه‌ای است؛ مخصوصاً واژگانی  مثل زبان فارسی که یک فرهنگ را پدید آورده‌اند.

وی ادامه داد: «پارسی گویان»  به گستره‌ «جهان فارسی» می‌پردازد؛ جهانی که امروزه بسی بزرگتر از  جغرافیایی سیاسی است و از شرق دور تا  آفریقا را در بر می‌گیرد و فضای فرهنگی ایرانی را شکل می‌دهد.

اسماعیل پور افزود: پنج شنبه 18 آذر با حضور دکتر محمد جعفر محمد زاده نویسنده و پژوهشگر زبان و ادبیات فارسی به وصف پارسی در شعر فارسی می پردازیم،  این واژه های حریر دلکش فارسی که به زبان نیلوفران رونده سخن می گوید، و از دل سنگها خود را به تماشا می گذارد.

وی تصریح کرد: در قسمت دیگری از برنامه  محمد کاظم کاظمی نگاهی انداخته به سروده های عایشه دُرّانی که  اصالتی پشتون دارد، اما به فارسی شعر گفته است و همچنین رمان  «آب راه نامه » را ورق می زنیم که پر است از واژه ها و اصطلاح های محاوره ای فارسی.

گفتنی است «پارسی گویان» به تهیه کنندگی محمد اسماعیل پور و اجرای حسن همایی و حضور دکتر محمدجعفر محمدزاده، نویسنده و پژوهشگر ادبیات فارسی، پنج شنبه ها ساعت ۱۶:۰۰ از رادیو ایران پخش می شود.

انتهای پیام//