شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایرانیان

امیر عبداللهیان بر ضرورت تدوین قانون جامع حمایت از ایرانیان تاکید کرد

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه و جانشین رئیس‌جمهوری در شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور روز چهارشنبه در دومین نشست دبیران کارگروه‌های تخصصی این شورا بر ضروروت تدوین قانون جامع حمایت از ایرانیان تاکید کرده است.

امیر عبداللهیان بر ضرورت تدوین قانون جامع حمایت از ایرانیان تاکید کرد

دومین نشست دبیران کارگروه های تخصصی شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور روز چهارشنبه  به ریاست امیرعبداللهیان و با حضور معاونین ذیربط وزارتخانه‌های مربوطه و مشارکت وحید جلال‌زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، حجت الاسلام سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس و رییس فراکسیون ایرانیان خارج از کشور، کاظم غریب‌آبادی، معاون بین‌الملل قوه قضاییه و رییس ستاد حقوق بشر، سردار محمدجواد زاده‌کمند، معاون ستاد کل نیروهای مسلح و مدیران ارشد نهادهای ذیربط برگزار شد.

امیر عبداللهیان در این نشست بر ضرورت تدوین قانون جامع حمایت از ایرانیان، ارتباط مستمر با معتمدین ایرانی خارج از کشور و مشارکت آنان در موضوعات مختلف و حل چالش‌های پیش رو تاکید کرده است.

وی بر اتخاذ راهکارهای واقعی و اقدامات و تصمیمات عملی در جلسه شورای عالی ایرانیان که بزودی به ریاست رییس جمهوری محترم برگزار خواهد شد، تاکید و ابراز امیدواری کرد که گام‌های مناسبی برای حل مشکلات برداشته شود.

همچنین در این نشست، سیدکاظم سجادی، معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امورخارجه ابتدا گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای ماموریت های شورای عالی ایرانیان در خصوص مدیریت مسائل ایرانیان خارج از کشور را تبیین و تشریح کرد. 

در ادامه نیز حاضران به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداخته و ضرورت هدفمند نمودن اقدامات و شناخت دقیق موضوعات و مشکلات ایرانیان خارج از کشور برای حل آنها را اولویتی مهم برشمردند. 

پس از آن هر یک از دبیران کارگروه‌های تخصصی از وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم، تحقیقات و فناوری، امور اقتصادی و دارایی، دادگستری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و حوزه‌های علمیه، نتیجه جلسات برگزار شده طی دو هفته گذشته و مصوبات کارگروه‌ها را در رابطه با موضوعات مربوط، بمنظور توسعه فعالیتها و در جهت رفع نیازمندی‌های ایرانیان خارج از کشور اعلام کردند.

در پایان این نشست نیز، مصوبات پیشنهادی کارگروه‌ها توسط دبیر جلسه قرائت گردید و مقرر شد پیش نویس آن پس از بررسی لازم برای طرح در صحن شورای عالی ایرانیان ارسال شود.

منبع: ایرنا