شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#عربستان سعودی#یمن

حملات هوایی ائتلاف متجاوز عربی به صنعاء


حملات هوایی ائتلاف متجاوز عربی به صنعاء

منابع یمنی از ادامه حملات هوایی ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان سعودی به پایتخت یمن خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، منابع مختلف بامداد پنجشنبه از حملات هوایی ائتلاف متجاوز سعودی به پایتخت یمن خبر دادند.

بر اساس گزارش المسیره ائتلاف متجاوز سعودی عملیاتی را علیه مناطق «همدان»،« سنحان» و «الثوره» در صنعاء انجام داد.

در همین راستا سخنگوی ائتلاف جنایتکار سعودی نیز با صدور بیانیه‌ای ادعا کرد: «ما کارگاه‌ها و ذخایر موشک‌های بالستیک، پهپادها و سیستم‌های ارتباطی را نابود کردیم».

اخیراً برخی از رسانه‌ها به نقل از منابع میدانی در استان مأرب یمن گزارش دادند که نیروهای ارتش و کمیته‌‌های مردمی دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) مسیر عملیات و پیشروی خود را در این جبهه تغییر داده و به دنبال سیطره بر میادین نفتی «صافر» در شرق مأرب و تکمیل محاصره این شهر هستند.

نیروهای دولت مستعفی به ریاست منصور هادی و نیروهای حزب اخوانی الاصلاح از اینکه نیروهای ارتش یمن رشته کوه «البلق» را در جنوب دور زده‌اند، غافلگیر شده‌اند. این نیروها در این غافلگیری موفق شده‌اند به منطقه راهبردی الرمله در وادی عبیده برسند.

 

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از مارس 2015 حملات گسترده ای علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که این حملات به‌جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی‌گناه نتیجه‌ای برای رژیم سعودی نداشته است.

تجاوز نیروهای ائتلاف به‌سرکردگی عربستان سعودی به یمن تاکنون موجب خلل در مقاومت مردم این کشور نشده است.

انتهای پیام/