شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#عراق#جدید#تشکیل دولت

در منزل «نوری المالکی» صورت گرفت؛

رایزنی هیأت هماهنگی شیعی با ائتلاف «عراق مستقل»

رایزنی هیأت هماهنگی شیعی با ائتلاف «عراق مستقل»

اعضای هیأت هماهنگی شیعی عراق در جریان برگزاری نشست مشترک با سران ائتلاف «عراق مستقل» در منزل «نوری المالکی» درباره تشکیل دولت جدید این کشور رایزنی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سومریه نیوز، اعضای هیأت هماهنگی شیعی عراق در جریان برگزاری نشست مشترک با سران ائتلاف «عراق مستقل» در منزل «نوری المالکی» درباره تشکیل دولت جدید این کشور رایزنی کردند.

بر اساس این گزارش، دفتر نوری المالکی با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در جریان دیدار میان اعضای هیأت هماهنگی شیعی و سران ائتلاف عراق مستقل، پیرامون تحولات اخیر سیاسی و امنیتی، نتایج انتخابات و ارائه راهکارهایی برای خروج از بحران کنونی، رایزنی شد.

در ادامه بیانیه دفتر رهبر ائتلاف دولت قانون عراق آمده است: در این دیدار بر اهمیت هم‌اندیشی و تداوم گفتگوها در راستای دستیابی به راه‌حل‌های حقیقی برای رفع بن‌بست سیاسی عراق تاکید شد.

اعضای هیأت هماهنگی احزاب شیعی و ائتلاف عراق مستقل همکاری گروه های سیاسی برای تشکیل یک دولت مقتدر و توانمند در تحقق خواست ملت و بهبود وضعیت اقتصاد و توسعه را حائز اهمیت توصیف کردند.

منابع رسانه ای در خصوص نشست مذکور اعلام کردند: طرف‌های مختلف در خصوص تشکیل یک کمیته مشترک برای بررسی مسائل حائز اهمیت و مشخص کردن اولویت‌های مرحله آینده نیز به توافق رسیدند.