شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا#مقامات

مقامات دفاعی آمریکا و اسرائیل ممکن خود را برای نابودی تاسیسات هسته‌ای ایران آماده کنند

مقامات دفاعی آمریکا و اسرائیل ممکن خود را برای نابودی تاسیسات هسته‌ای ایران آماده کنند

یک مقام آمریکایی مدعی شده واشنگتن و تل آویو ممکن است خود را برای تقابل نظامی با ایران در صورت شکست مذاکرات هسته ای آماده کنند.

یک مقام آمریکایی در بیان آرزو‌های بلندپروازانه واشنگتن و تل آویو گفت: مقامات دفاعی آمریکا و اسرائیل امروز قرار است درباره مانور نظامی برای بدترین سناریوی ممکن برای نابودی تاسیسات هسته‌ای ایران در صورت شکست مذاکرات دیپلماتیک با یکدیگر گفتگو کنند.

گفتگو‌های برنامه ریزی شده آمریکا با بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به دنبال یک جلسه توجیهی در ۲۵ اکتبر میان رهبران پنتاگون درباره مجموعه کامل گزینه‌های نظامی موجود برای مقابله با پیشرفت‌های هسته‌ای ایران صورت گرفته است.

این مقام ارشد آمریکایی که خواست نامش فاش نشود در این زمینه گفت: ایران تلاش برای ساخت تسلیحات هسته‌ای را رد می‌کند و می‌گوید می‌خواهد از انرژی هسته‌ای برای اهداف صلح آمیز استفاده کند. جو بایدن امیدوار است آمریکا بتواند به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ که دونالد ترامپ از آن خارج شد بازگردد.

این مقام آمریکایی جزئیات بیشتری از ادعای خود را مبنی بر مانور نظامی مشترک میان آمریکا و رژیم صهیونیستی ارائه نکرد. این مقام آمریکایی همچنین مدعی شده که برنامه‌های هسته‌ای ایران فراتر از منطق آمریکا و کشور‌های غربی در حال پیشروی است.

قرار است دور تازه‌ای از مذاکرات هسته‌ای ایران با حضور نمایندگانی از کشور‌های اروپایی گروه موسوم به ۴+۱ در آن حضور داشته باشند. گرچه مقامات آمریکایی و صهیونیست مدعی روی میز بودن گزینه حمله نظامی به ایران هستند، اما ایهود باراک و ایهود اولمرت، از نخست وزیران پیشین رژیم صهیونیستی به تازگی اذعان کردند تل آویو و واشنگتن توانایی حمله به ایران را ندارند و تنها می کوشند با تهدید تهران، این کشور را مجبور به پذیرش خواسته های خود کنند. 

انتهای پیام/