شهر خبر

تاثیرگذارترین شخصیت سال مجله تایم از نگاه خوانندگان

ژایر بولسونارو در نظرسنجی خوانندگان مجله "تایم"۲۰۲۱، مقام اول را کسب کرد و ۲۴ درصد از آرای خوانندگان را به خود اختصاص داد.

تاثیرگذارترین شخصیت سال مجله تایم از نگاه خوانندگان

به گزارش منیبان از خبرگزاری اسپوتنیک، نتایج این نظر سنجی در تاریخ ۸ دسامبر در پایگاه خبری این مجله منتشر شد. ۹ میلیون نفر در این نظرسنجی شرکت کردند. از این میان شرکت‌کنندگان، ۲۴ درصد گفته‌اند که ژایر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل شخصی بود که بزرگترین تاثیر را در اتفاقات سال ۲۰۲۱ داشت.

براساس این نظرسنجی، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا با ۹ درصد رای، مقام دوم را از آن خود کرد.

براساس نتایج به‌دست آمده، تاثیرگذارترین افراد یا نهادها به پزشکان با ۶.۳ درصد تعلق دارد که با ویروس کووید-۱۹ مقابله می‌کنند.

در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ ، بولسونارو در بین "تاثیرگذارترین" افراد جهان در فهرست مجله "تایم" قرار گرفت.

ژایر بولسونارو دائما از سوی سیاستمداران برزیلی و جامعه بین‌الملل برای نگرشش درخصوص همه‌گیری کرونا مورد انتقاد قرار دارد.

نتایج نظرسنجی آنلاین "تایم" معمولا با انتخاب‌های نهایی مطابقت ندارد. در سال ۲۰۲۰، خوانندگان "تایم" کارکنان خدمات ضروری را در اولویت قرار دادند و سردبیران جو بایدن، رئیس جمهور منتخب و کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا را ترجیح دادند. امسال این مجله در ۱۳ دسامبر شخصیت سال را معرفی خواهد کرد.

این طرح در مجله "تایم" از سال ۱۹۲۷ شروع شد. بعدها، تیتر این نظرسنجی از "مرد سال" به "شخص سال" تغییر پیدا کرد تا افراد، گروه‌ها، جنبش‌ها و ایده‌هایی که بزرگترین تاثیر را دارند، معرفی کند.

وبگردی