شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایتالیا#بحرین

ایتالیا نگران بحرین شد

مقامات ایتالیا در پیامی به سازمان‌های حقوق بشری بحرین، نگرانی خود را نسبت به اوضاع حقوق بشر در این کشور ابراز کردند.

ایتالیا نگران بحرین شد

به گزارش منیبان از سایت المیادین، مقامات ایتالیا ضمن ابراز نگرانی نسبت به وخامت اوضاع حقوق بشر در بحرین، بر عزم خود برای مطرح کردن این مسأله به همتایان خود در کشورهای عضو اتحادیه اروپا تاکید کردند.

وزارت خارجه ایتالیا در پیام خود به سازمان‌های حقوق بشری بحرین تاکید کردند که وخامت اوضاع حقوق بشری در این کشور یک مسأله بسیار مهم برای ایتالیا است.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد، نمایندگان دولت ایتالیا از جمله مارینا سرنی، معاون وزیر خارجه این کشور از هیچ تلاشی برای ترغیب مسئولان بحرینی جهت افزایش حمایت از حقوق بشر فروگذار نمی‌کنند.

معاون وزیر خارجه ایتالیا تاکید کرد، مقامات این کشور از مشکلات حقوق بشری بحرین به ویژه محدودیت‌های اعمال شده بر حقوق مدنی و سیاسی و احترام به سیستم زندان‌ها از جمله موارد شکنجه و رفتار غیرانسانی و تحقیرآمیز آگاه هستند.

وی تصریح کرد، علاوه بر موارد فوق، ابقای مجازات اعدام و اجرای احکام اعدام که آخرین آن در سال ۲۰۱۹ بود، امری بسیار نگران کننده است.

در این پیام آمده است، گفت‌وگوهای منظمی بین سفارتخانه‌های اروپایی و موسسات بحرینی انجام شده و سفارت ایتالیا در منامه جزء این فرآیند بود و طبق آن مقامات ایتالیایی ترغیب شدند برخی سازوکارهای مشخصی را برای تقویت هماهنگی بیشتر با همتایان بحرینی وضع کنند.

مناطق بحرینی شاهد تظاهرات مسالمت‌آمیز در هر یک از شهرک‌های "المرخ"، "النویدرات" و "دمستان" در محکومیت عادی سازی روابط با اشغالگران اسرائیلی و درخواست برای آزادی زندانیان سیاسی و تاکید بر پیگیری مسیر شهداء است.

وبگردی