شهر خبر

ند پرایس:

هیئت آمریکایی برای حضور در مذاکرات با ایران به وین می رود

هیئت آمریکایی برای حضور در مذاکرات با ایران به وین می رود

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد هیئتی از مقامات آمریکایی اواخر این هفته برای حضور در مذاکرات هسته‌ای با ایران به وین می روند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هیل، وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد هیئتی از مقامات آمریکایی اواخر این هفته برای حضور غیرمستقیم در مذاکرات هسته‌ای با ایران به وین خواهند رفت.

«ند پرایس»، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت که «رابرت مالی»، فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران و هیأت همراه او قصد دارند در آخر هفته به مذاکرات بپیوندند.

در این ارتباط ند پرایس در بیان تمثیلی گفت: «ما پایگاه خوبی داریم که می‌توانیم از آن استفاده کنیم، و امیدواریم که ایران مایل و قادر به انجام عملیات از آن پایگاه باشد تا این موضوع را آزمایش کند که آیا واقعاً می‌توانیم به بازگشت متقابل مطابقت با برجام دست یابیم یا خیر؟»

پرایس با تکرار ارزیابی‌های قبلی «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که مذاکره کنندگان به زودی متوجه خواهند شد که آیا ایران با حسن نیت به مذاکره بازگشته است یا خیر. پرایس همچنین گفت که او نمی‌تواند بگوید این دور از مذاکرات چقدر طول خواهد کشید.

ند پرایس در ادامه افزود: «بنابراین، آماده مذاکره غیرمستقیم با ایران خواهیم بود، تا به دنبال پیشرفت باشیم و ببینیم آیا می‌توانیم به بازگشت متقابل به توافق دست یابیم یا خیر، این را می‌دانیم که دیپلماسی بهترین گزینه برای ما است.»

دور هفتم مذاکرات وین از دوشنبه تا جمعه هفته گذشته برگزار شد و ایران دو پیش‌نویس پیشنهادی را در رابطه با برچیدن تحریم‌ها و برنامه هسته‌ای‌اش به طرف‌ها ارائه کرد. کشورهای طرف مذاکرات قرار است ضمن بررسی پیشنهادات ایران، برای پاسخ در این باره مجدداً به وین بازگردند.