شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا#روسیه

در توئیتر اعلام شد؛

گفتگوی نماینده ویژه آمریکا با مقامات روسیه و چین درباره ایران

گفتگوی نماینده ویژه آمریکا با مقامات روسیه و چین درباره ایران

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با مقامات کشورهای منطقه و همچنین روسیه و چین درباره توافق با ایران گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزای مهر، «رابرت مالی»، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در حساب کاربری خود در توئیتر از گفتگو با مقامات کشورهای منطقه و همچنین روسیه و چین درباره توافق با ایران خبر داد.

رابرت مالی در این ارتباط نوشت: «دیروز گفتگوی سازنده‌ای با شرکای شورای همکاری خلیج فارس داشتم. ما (و شرکای مان) به صورت متحد خواستار بازگشت سریع به پایبندی متقابل در برجام هستیم. این بهترین راه برای تقویت روابط اقتصادی منطقه‌ای و اجتناب از بحران هسته‌ای است و همچنان رایزنی‌های نزدیک را دنبال می‌کنیم.»

گفتگوی نماینده ویژه آمریکا با مقامات روسیه و چین درباره ایران

این دیپلمات آمریکایی در توئیت دیگری از گفتگو با «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه و «ما ژائوسو» معاون وزیر خارجه چین خبر داد و در این ارتباط نوشت: همانطور که قبل از دور هفتم مذاکرات توافق کردیم، به هماهنگی نزدیک سه جانبه برای دستیابی به هدف مشترک خود مبنی بر پایبندی کامل متقابل برجام بر اساس پیشرفت‌های حاصل شده در شش دور اول ادامه خواهیم داد.

دور هفتم مذاکرات وین از دوشنبه تا جمعه هفته گذشته برگزار شد و ایران دو پیش‌نویس پیشنهادی را در رابطه با برچیدن تحریم‌ها و برنامه هسته‌ای‌اش به طرف‌ها ارائه کرد. کشورهای طرف مذاکرات قرار است ضمن بررسی پیشنهادات ایران، برای پاسخ در این باره مجدداً به وین بازگردند.